گزارش و تحلیل

اگر تندیس سردار سلیمانی نه، پس چه کسی؟

سردار سلیمانی
سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2023
اشتراک
سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی قهرمان ملی ایران و بسیاری از مردمان منطقه به حساب می آید، فردی که منطقه خاورمیانه را از وجود تروریست های داعش نجات داد.
اسپوتنیک - گو اینکه رسما دلیل خودداری تیم الاتحاد از بازی در زمین تیم سپاهان اعلام نشده اما اخبار منتشر شده مبنی بر آن است که آنها به دلیل وجود تندیس شهید سلیمانی از انجام این بازی خودداری کردند.
طبق قوانین و مقررات فیفا کشورها حق ندارند ورزش را سیاسی کنند و سوالی که اینجا مطرح است این می باشد که کدام طرف ماجرا را سیاسی کرده.
طبق همان قوانین و مقررات کشورها مجاز می باشند در زمین های بازی خود تصاویر و تندیس رهبران و قهرمانان ملی خود را نصب کنند.
بر اساس همان قانون و با توجه به اینکه سردار قاسم سلیمانی یک قهرمان ملی در ایران به حساب می آید عملا وجود تندیس و یا تصویر وی در باشگاه بلا مانع می باشد و در صورتی که چنین چیزی مانعی داشت قطعا ناظرین فیفا و کنفدراسیون آسیا که بارها طی سه چهارسال اخیر بر بازی ها در همین زمین نظارت کرده بودند چنین چیزی را قبلتر گوشزد می کردند.

علیرغم همه شایعات مغرضانه و اظهارات دشمنان ملت ایران که متاسفانه امروزه برخی به زبان فارسی هم سخن پراکنی می کنند و بسیاری از عوام را تحت تاثیر قرار می دهند، نمایندگان ای اف سی قبل از بازی زمین را بازدید کرده و مجوز بازی را صادر کرده اند و فیلم های آن موجود است و همچنین تیم الاتحاد هم زمین را مشاهده کرده و در آن زمین تمرین هم کرده و اعتراضی نسبت به وجود این تندیس نداشته و اینگونه نیست که تندیسی که از قبل آنجا قرار داشته در دید نبوده باشد و یا اینکه مثلا ایرانی ها به یکباره این تندیس را آورده باشند و آنجا گذاشته باشند.

مضاف بر اینکه طبق آنچه ناظران مشاهده کرده اند واز تصاویر می توان به وضوح مشاهده کرد نحوه نصب تندیس در راهروی ورودی باشگاه به گونه ای است که تندیس در حال خوش آمد گویی به بازیکنان است و پشت آن به زمین است ووقتی که بازیکنان وارد زمین می شوند اصلا تندیس در دید بازیکنان نیست چون پشت تندیس پرچم ایران قرار دارد.
به هر حال شواهد نشان می دهد که اتفاق رخ داده بیشتر از طرف تیم الاتحاد با هدف سیاسی کردن بازی بوده و نه مساله ای دیگر و احتمالا ناظرین بر این تیم اطمینان حاصل کرده بودند که تیمشان نمی تواند در مقابل تیم سپاهان نتیجه بگیرد و به همین دلیل تلاش کردند از این طریق زیر بازی بزنند.
همچنین این تندیس قبل از برقراری مجدد روابط فیما بین ایران و عربستان سعودی نصب شده بوده و هیچ ربطی به تیم عربستانی نداشته.
حالا باید دید که کنفدراسیون آسیا در این باره چه تصمیمی خواهد گرفت.
اما گذشته از بحث های ورزشی یک بحث بسیار ظریف مطرح است و آن این است که آیا واقعا سعودی ها می خواهند رابطه خود با ایران را بهبود بخشند یا نه؟
توپ فوتبال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2023
گزارش و تحلیل
فوتبال در میانه حلقه پر معمای روابط ایران و عربستان
اگر واقعا آنها تصمیم دارند یک رابطه دوستانه و صمیمی با ایران داشته باشند، اولین اصل این رابطه احترام به باورهای یکدیگر است و این رفتار تیم الاتحاد به نوعی نشان می دهد هنوز برخی درون عربستان هستند که به دنبال فضا سازی برای تخریب روابط با ایران می باشند که عموما هم اگر کنکاش کنید می بینید که ماجرا از سوی طرفداران اسرائیل و دشمنان روابط حسنه مسلمانان با یکدیگر آب می خورد.
بر کسی پوشیده نیست که آمریکا و اسرائیل بسیار از بهبود روابط ایران و عربستان سعودی نا خرسند می باشند و معمولا اینها با سیاست هایی که از قدیم الایام انگلیسی ها بنا گذاشته اند به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی میان دو طرف هستند.
انگلیسی ها خیلی درباره نحوه تسلط بر ملت های مختلف تحقیق کرده اند و همان موسساتی که کار تحقیقاتی را انجام می دادند پشت موسسات رسانه ای وتبلیغات روانی انگلیس بودند که خوب بر کسی پوشیده نیست از قدیم الایام در اختیار یهودیانی بوده که جنبش صهیونیست را ایجاد کرده اند و بعدها اسرائیل را ساختند و همان ها امروزه به عنوان لابی های قدرت پشت پرده در ایالات متحده حاکمان واقعی آمریکا هستند.
آنها به خوبی می دانند اگر ملت ایران قهرمانی ملی داشته باشند که الگویی برای جوانان باشد عملا اینها در مقابل فتنه ها متحد می شوند و در همه زمینه ها رشد می کنند وبزرگترین راه ضربه زدن به اینها از راه تخریب همان قهرمان و یا نماد ملی شان است.
حال جالب اینکه تخریب قهرمانان ملی در ایران به تکرار رخ داده و ملت ایران به تکرار در همین دام افتاده.

بسیاری شخصیت های سیاسی و نظامی و فرهنگی و... در ایران وجود دارند که به صورت تاریخی خدمات بسیار زیادی به ملت ایران کرده اند ولی در دوران خود مورد کم لطفی مردم قرار گرفته اند وحتی مردم ایران بعدها بسیار افسوس خورده اند که چرا گول تبلیغات دشمنان ملت ایران را خورده اند وتاوان زیادی را بابت این اشتباه خود داده اند.

به همین دلیل می باشد که اینها پروژه ای را برای تخریب وجهه شهید سلیمانی راه انداخته اند و در این پروژه از جنگ رسانی و روانی بر علیه مردم ایران استفاده می کنند و متاسفانه چون اینها در این زمینه بسیار قدرتمند هستند وهزینه های بسیار زیادی انجام داده اند بسیاری از عوام وجوانانی که سواد رسانه ای ندارند تحت تاثیر اینها قرار می گیرند.
همین که تیم الاتحاد این کار ناشایست خود را در مقابل چشم دوربین ها و ده ها هزار تماشاچی در استادیوم انجام داده هم نشان از این دارد که هدف کاملا سیاسی و کاملا برنامه ریزی شده وبرای راه اندازی هیاهو بوده و اینگونه نبوده که این تیم هیچ برنامه از پیش هماهنگ شده ای برای این کار نداشته باشد مخصوصا که اینها قبل از اینکه به استادیوم بروند ونظر ناظران و داور را کسب کنند وسایل خود را جمع کرده بودند، امری که نشان می دهد برنامه ریزی از قبل انجام شده بوده.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала