اعلام تاریخ احتمالی ارائه بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین

© AFP 2023 / Sergei SupinskyРазгрузка американских переносных противотанковых ракет, поставляемых Украине из США в рамках военной поддержки
Разгрузка американских переносных противотанковых ракет, поставляемых Украине из США в рамках военной поддержки - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2023
اشتراک
کاخ سفید: ایالات متحده می تواند در هفته های آتی بسته جدید کمکی به اوکراین را اعلام نماید.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که ایالات متحده در نظر دارد بسته جدید "کمک به اوکراین" را در هفته های آتی اعلام نماید.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: "ما امکان ارائه کم به اوکراین در هر دو هفته را داریم و فکر می کنم که شما ادامه (این کار) را در هفته های آتی خواهید دید".

کربی تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا می بایست از هر گونه مشکل در مسیر ادامه کمک ها به کی یف اجتناب کند، که در این راستا دولت آمریکا روی توافق بر روی منابع اضافی برای کمک به اوکراین با کنگره، حساب می کند.
Президент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2023
بایدن به متحدان: به حمایت از اوکراین ادامه می دهیم
روسیه بهار سال 2022 یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کاخ کرملین در پاسخ به ادعاهای کشورهای غربی در توجیه ارسال تسلیحات به اوکراین و تامین مالی درگیری این کشور با روسیه، تاکید کرده است که این اقدام نه تنها کمکی به موفقیت گفتگوهای کی یف و مسکو برای پایان درگیری نمی کند، بلکه سایه منفی را بر سر آن ایجاد می نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала