اتحادیه اروپا خود را برای مذاکرات رسمی عضویت اوکراین آماده می کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги ЕС и Украины
Флаги ЕС и Украины  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2023
اشتراک
رسانه: اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای مذاکرات رسمی با اوکراین برای عضویت در آن می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Politico به نقل از منابع خود گزارش داده است که اتحادیه اروپا در نظر دارد در آینده نزدیک مذاکرات رسمی با اوکراین را در خصوص عضویت آن در این اتحادیه را آغاز نماید.

در این خبر آمده است: "اتحادیه اروپا برای آغاز مذاکرات با اوکراین در خصوص عضویت آتی آن در این پیمان آماده می شود، انتظار اعلام رسمی آن در ماه دسامبر می رود".

در این مقاله تاکید شده است که بروکسل در خصوص این مسئله "آماده می شود که تا پایان سال 2023 به کی یف چراغ سبز نشان دهد".

روز سه شنبه پتر پاول رئیس جمهور جمهوری چک در جریان سخنرانی در افتتاحیه سال جدید تحصیلی College Of Euroupe در بروخه بلژیک اعلام کرد که اتحادیه اروپا می بایست بخاطر امنیت خود، گسترده شود. به گفته او، اوکراین و کشورهای غرب بالکان را نمی شود به دست سوء استفاده های ژئوپلتیکی رها کرد.
تصویب اولیه طرح لغو ویزا میان اتحادیه اروپا و اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
ادعای کی یف در خصوص اجرای شروط عضویت در اتحادیه اروپا
شایان ذکر است که ولادییمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در تاریخ 28 فوریه 2022 درخواست عضویت کشورش در اتحادیه اروپا را امضا کرده بود. روسای جمهور و نخست وزیران اتحادیه اروپا در نشست 23 ژوئن 2022 خود در بروکسل جایگاه کاندیدای عضویت در این اتحادیه را به اوکراین و مولداوی داده بودند. کمیسیون اروپا شروط هفت گانه ای را برای عضویت در اتحادیه اروپا در برابر کی یف قرار داده بود. از جمله این شروط می توان به ادامه مبارزه با فساد مالی و اصلاح قانون اساسی اشاره کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала