ضرباتی که اوکراین از غرب دریافت کرد

© Sputnik / Evgenya NovozheninaМонумент Независимости Украины на площади Независимости в Киеве
Монумент Независимости Украины на площади Независимости в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2023
اشتراک
اوکراین در آخر هفته گذشته به دلیل حذف یک بند کمکی از لایحه بودجه موقت برای دولت ایالات متحده و همچنین پیروزی حزب سابق در انتخابات اسلواکی، یک سری ضربات قدرتمند از سوی متحدان غربی دریافت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "استفان کالیسون"، روزنامه‌نگار، در ستونی در وب‌سایت یک رسانه آمریکائی می‌نویسد، حمله به اوکراین توسط ایالات متحده و اسلواکی به مناقشه بر سر صادرات غلات با لهستان، یکی از قدیمی ترین و سرسخت ترین متحدان کی یف افزود. در نتیجه این اختلاف، ورشو هشدار داد که می تواند ارسال تسلیحات به همسایه خود را متوقف کند. این رویدادها خطر فزاینده ای برای اوکراین ایجاد می کند. کالینسون گفت: "سلاح ها و کمک های مورد نیاز برای مبارزه با حمله روسیه به طور فزاینده ای به موضوع رقابت های انتخاباتی سیاسی شدید در کشورهای غربی تبدیل می شود".
به گفته این روزنامه نگار، هر نشانه ای از تضعیف عزم غرب برای کمک به اوکراین، انگیزه ای برای روسیه برای ادامه درگیری فرسایشی است "به این امید که مردم غرب از جنگ خسته شوند و همچنین رهبرانی مانند دونالد ترامپ ممکن است به قدرت برسد و کی یف را بدون کمک ترک کند."
به گفته کالیسون، در حالی که کمک به اوکراین ادامه دارد، "تغییرات در چشم انداز سیاسی می تواند منادی مشکلات جدی برای کی یف در دراز مدت باشد."
در 30 سپتامبر، کنگره ایالات متحده لایحه ای را برای تأمین مالی دولت به مدت 45 روز برای جلوگیری از تعطیلی تصویب کرد، اما تنها پس از آن که ماده کمک به اوکراین از آن حذف شد. در همان روز، انتخابات پارلمانی در اسلواکی برگزار شد که در آن حزب سوسیال دموکراسی بیشترین آرا را به دست آورد و اکنون از آن خواسته شده تا دولت تشکیل دهد. رابرت فیکو نخست وزیر سابق بارها علیه ارسال تسلیحات به کی یف صحبت کرده و در عوض خواستار تلاش برای آغاز مذاکرات برای حل مناقشه شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала