کشوری که به خاطر اوکراین بهای گزافی خواهد پرداخت

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر کشوری که به خاطر اوکراین بهای گزافی خواهد پرداخت
کشوری که به خاطر اوکراین بهای گزافی خواهد پرداخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2023
اشتراک
رسانه ها نوشتند که آلمان باید برای سیاست ضد روسی خود "بهای وحشتناکی" بپردازد.
به گزارش اسپوتنیک، طارق سیریل عمار، مورخ، در مقاله ای برای نیوزویک نوشت که آلمان بهای وحشتناکی را برای سیاست ضد روسی خود خواهد پرداخت.
همانطور که نویسنده اشاره کرد، در غرب می گویند که روسیه باید در اوکراین "شکست بخورد"، در غیر این صورت کل نظم بین المللی فرو خواهد ریخت و ظهور چین یک چالش است، به همین دلیل لازم است "از خود محافظت کنند". با این حال، او خاطرنشان کرد که در واقعیت، احتمالاً بزرگترین مشکل از آلمان است.
این کارشناس گفت: ما فرض کردیم که اولین کشوری که تسلیم بار اقتصادی درگیری در اوکراین می شود روسیه خواهد بود. با این حال، اکنون می بینیم که سلاح های تحریمی تا حد زیادی شکست خورده اند. اقتصاد روسیه پایدار و حتی در حال رشد است. اما اگر آلمان اول زمین بخورد چه؟
این مورخ گفت که وضعیت اقتصاد آلمان باعث نگرانی آلمانی ها شده است: آنها به نخبگان سیاسی حامی منافع خارجی "ایمان" خود را از دست داده اند و از ارزش ها و روش های مرکز گرایان حاکم سرخورده شده اند.
به گفته او، مدل مدیریت آلمان در حال تجربه یک بحران دوگانه است: در اقتصاد و در سیاست. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد که سه مورد از آنها مربوط به درگیری در اوکراین است. اولاً، عموماً این باور وجود داشت که برلین منافع حیاتی خود را به نفع استراتژی غرب قربانی کرده است. ثانیاً، نگرانی زیادی در مورد از دست دادن بیش از حد حاکمیت وجود دارد. و سوم، پیامدهای رکود و رکود اقتصادی نیز نگران کننده است."
نویسنده ادامه داد: علاوه بر این، می توان در اینجا به ترس از تشدید درگیری و تبدیل آن به رویارویی آشکار بین ناتو و روسیه نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد که "پتانسیل مخرب" در اینجا "مشخص است".
این مورخ افزود: "برلین برای پیروی از سیاست غرب در قبال مسکو و پکن باید بهای وحشتناکی بپردازد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала