افشای سند محرمانه ای درباره اهداف آمریکا در اوکراین

CC BY 2.0 / Jason Ippolito / US Capitalافشای سند محرمانه ای درباره اهداف آمریکا در اوکراین
افشای سند محرمانه ای درباره اهداف آمریکا در اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2023
اشتراک
ایالات متحده خواهان اجرای پروتکل های ناتو و خصوصی سازی بانک ها در اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو با استناد به بخش طبقه بندی شده سند "استراتژی جامع کشور" می نویسد: اهداف ایالات متحده در اوکراین از اجرای پروتکل ها و استانداردهای ناتو تا خصوصی سازی بانک ها را شامل می شود.
در این مطلب آمده است: نسخه محرمانه سند "استراتژی جامع کشور" سه برابر بزرگتر است (از نسخه در دسترس عموم منتشر شده توسط وزارت امور خارجه ) و حاوی جزئیات بسیار بیشتری در خصوص اهداف ایالات متحده در اوکراین، از خصوصی سازی بانک های این کشور تا کمک به مدارس برای یادگیری زبان انگلیسی زبان و پذیرش پروتکل های ناتو توسط ارتش اوکراین است.
پولیتیکو می نویسد: واشنگتن از وزارت دفاع اوکراین می‌خواهد که "گروهی متشکل از افسران جوان حرفه‌ای و درجه‌داران بر اساس اصول و استانداردهای دکترین ناتو ایجاد کند"، علی‌رغم اینکه این ائتلاف با الحاق کی یف فاصله زیادی دارد. قالب و محتوای اسناد نظامی اوکراین باید منعکس کننده اصطلاحات این اتحادیه باشد.
همانطور که این روزنامه اشاره می کند، کاخ سفید بسیار بیشتر از آنچه در سطح عمومی اعتراف می کند نگران مشکل فساد در اوکراین است.
در این مقاله ذکر شده است: این سند تأکید می‌کند که فساد می‌تواند متحدان غربی را وادار کند که نبرد اوکراین علیه تهاجم روسیه را کنار بگذارند و کی یف نمی‌تواند تلاش‌ها برای مبارزه با فساد را به تاخیر بیندازد."
این روزنامه به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، می نویسد که دولت جو بایدن در حال مذاکره با مقامات اوکراینی در مورد امکان مشروط کردن کمک های اقتصادی آینده به کی یف به اجرای اصلاحات برای مبارزه با فساد است و همچنین در مورد اینکه اوکراین به کشوری جذاب برای سرمایه گذاری خصوصی تبدیل شود.
دولت بایدن همچنین قصد دارد آلفا بانک را که در اوکراین ملی شده است به مالکیت خصوصی بازگرداند.
در مقاله آمده است: ظاهراً ما در مورد موسسه ای به نام Sense Bank صحبت می کنیم که قبلاً متعلق به طرف روسی بود اما توسط اوکراین ملی شد.
ایالات متحده همچنین مایل است که اوکراین بیش از دو هزار قاضی جدید را انتخاب کند و از بیش از نه هزار پرونده تخلفات قضایی خلاص شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала