نخست وزیر بریتانیا: به اوکراین سرباز اعزام نخواهیم کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Канадские инструкторы обучают украинских военнослужащих по программе разработанной в Канаде UNIFIER на Яворивском полигоне во Львовской области
Канадские инструкторы обучают украинских военнослужащих по программе разработанной в Канаде UNIFIER на Яворивском полигоне во Львовской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2023
اشتراک
نخست وزیر بریتانیا: سربازان بریتانیایی برای شرکت در درگیری در اوکراین اعزام نخواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی Sky News به نقل ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که نظامیان این کشور نیروهای مسلح اوکراینی را در خاک اوکراین آموزش نخواهند داد و در این درگیری مشارکت نخواهند کرد.

وی تاکید کرد: "سرباز بریتانیایی وجود ندارد که برای جنگیدن در این درگیری اعزام شود".

نخست وزیر بریتانیا افزود که آموزش سربازان اوکراینی در خاک اوکراین ممکن می باشد، اما نه در حال حاضر. به گفته وی، "این چیزی برای چشم انداز بلند مدت می باشد".
نیروهای نظامی انگلیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2023
بریتانیا قصد افزایش تعداد نظامی اوکراینی در حال آموزش را دارد
پیشتر روزنامه The Telegraph به نقل از گرانت شاپس وزیر دفاع بریتانیا گزارش داده بود که لندن برای آموزش سربازان نیروهای مسلح اوکراین، در حال بررسی امکان استقرار نظامیان خود در این کشور می باشد. این مقام بریتانیایی در بین نکات دیگر به این مهم تاکید کرد که این موضوع بویژه به غرب اوکراین مربوط می شود. به گفته وی، بریتانیا در این مناطق می تواند کار "بیشتری" را نسبت به آموزش صرفی نیروهای اوکراینی صورت دهد. شاپس تصریح کرد که منظور وی از جمله استقرار تولیدات نظامی در این منطقه می باشد.
وسیه بهار سال گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، نه تنها با تأمین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند. ”
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала