ناتو: تغییر در استقرار تسلیحات هسته ای در اروپا در دستور کار قرار ندارد

© AP Photo / Olivier MatthysФлаги стран-членов НАТО у штаб-квартиры организации в Брюсселе
Флаги стран-членов НАТО у штаб-квартиры организации в Брюсселе  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2023
اشتراک
یک مقام ناتو: این پیمان اعمال تغییر در استقرار تسلیحات هسته ای در اروپا را مورد بحث قرار نمی دهد.
به گزارش اسپوتنیک، جسیکا کوکس رئیس بخش سیاسی ناتو در حوزه تسلیحات هسته ای در مصاحبه بارسانه های فنلاندی اعلام کرد که پیمان آتلانتیک شمالی در مورد تغییر محل استقرار پایگاه های دارای تسلیحات هسته ای در اروپا، بحثی نمی کند.

آژانس خبری STT سخنان کوکس را اینگونه نقل می کند: "مسئله اعمال تغییر در استقرار سلاح هسته ای آمریکایی در اروپا مورد بحث قرار نگرفته است".

وی تاکید کرده است که ناتو از هیچیک از کشورهای عضو درخواست پذیرش سلاح هسته ای در خاک خود را نکرده است که به عقیده او، در هر صورت می بایست برپایه میل داوطلبانه این کشور باشد. وی افزود که تنها میل ساده به این کار کافی نیست و سایر متحدان در ناتو نیز می بایست از این ایده حمایت کنند، که چنین انتقال تسلیحات هسته ای، امکانات موجود برای مهار را بهبود می بخشند، نه اینکه تنها خطرات جدیدی را ایجاد نمایند.
فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2023
سیاستمدار معروف فرانسوی پیوستن فنلاند به ناتو را تحریک آمیز خواند
بعد از پیوستن فنلاند به ناتو در تاریخ 4 آپریل 2023، گمانه زنی ها در خصوص استقرار احتمالی سلاح هسته ای در خاک این کشور همچنان ادامه دارد. به گفته آنتی حیاکیانن وزیر دفاع فنلاند، این کشور در حال بررسی اطلاعات و تجربیات سیاسی مربوط به تسلیحات هسته ای می باشد و تا زمانی که کشورهای دشمن سلاح هسته ای در اختیار دارند، لازم است که ناتو هم تجهیزات مهار هسته ای قابل اطمینان و قابل کافی را در دست داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала