بورل میزان کمک های اتحادیه اروپا به اوکراین را مشخص کرد

© Photo / IRNAجوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2023
اشتراک
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت که از سال گذشته اتحادیه اروپا 80 میلیارد یورو به اوکراین اختصاص داده است که بیش از 26 میلیارد دلار آن بودجه دفاعی است که بزرگترین مبلغی است که اتحادیه اروپا برای چنین اهدافی اختصاص داده است.
به گزارش اسپوتنیک، "جوزپ بورل" در یک کنفرانس مطبوعاتی در کی یف گفت: "ما اکنون حداقل 25 میلیارد یورو کمک نظامی به تنهایی ارائه کرده ایم. مجموع حمایت ها به 80 میلیارد یورو می رسد. این بزرگترین مبلغی است که تا به حال برای چنین کمک هایی اختصاص داده ایم."
بورل روز شنبه در یک سفر اعلام نشده به اودسا رفت و روز یکشنبه وارد کی یف شد جایی که با ولادیمیر زلنسکی، دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین و رستم اومروف وزیر دفاع جدید اوکراین دیدار کرد.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تاکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала