ترکیه: مسئله ارسال غلات روسیه به آفریقا حل شده است

© iStock.com / PhilAugustavoСобранную пшеницу пересыпают из грузовика в элеватор
Собранную пшеницу пересыпают из грузовика в элеватор - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2023
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه از حل مسئله ارسال غلات از روسیه به آفریقا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، یاشار گولر وزیر دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که در حال حاضر مسائل اداری مربوط به پروژه باز فرآوری و ارسال غلات روسیه به کشورهای نیازمند آفریقایی در حال حل و فصل می باشند.
الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه روز 21 سپتامبر به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بود که مسکو و آنکارا در حال برقراری تماس های لازم در خصوص مسائل فنی مربوط به ارسال یک میلیون تن غلات، می باشند. طرف ترک انتظار دارد که مباحث فنی در خصوص ارسال غلات به کشورهای آفریقایی در روزهای آتی به پایان برسند.

روزنامه Star به نقل از وزیر دفاع ترکیه عنوان می کند: "تنها فردی که می تواند مشکلات مربوط به گذرگاه غلات را حل کند – آقای رئیس جمهور (رجب طیب اردوغان) می باشد، وی بی وقفه کار می کند و تلاش های زیادی را در این زمینه صورت می دهد. در خصوص بارگیری غلات روسی، رئیس جمهور ما پیشتر گفته است که این امر رخ خواهد داد. لازم است که این کمک به کشورهای آفریقایی ارسال گردد. اینک برخی مشکلات اداری مربوط به آن در حال حل می باشند".

روس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2023
"جنگ غلات" بین اوکراین و همسایگانش به چه منظور است؟
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای آن در اوایل ماه سپتامبر در شهر بندری سوچی دیدار کردند و شرایط حول توافق غلات و دیگر موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار دادند. پوتین اعلام کرد که روسیه بعد از دو سه هفته ارسال غلات رایگان به شش کشور آفریقایی را آغاز خواهد کرد. اردوغان نیز تاکید کرد که آنکارا آماده مساعدت به باز فرآوری غلات روسی برای ارسال آتی آن به کشورهای محتاج آفریقایی می باشد و به اجرای مشترک این قدم ها در زمینه ارسال مواد غذایی به کشورهای آفریقایی امیدوار می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала