گرجستان مستحق کاندیداتوری عضویت در اتحادیه اروپا است

© Sputnik / Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر چه کسی گرجستان را خرید کرده است؟
چه کسی گرجستان را خرید کرده است؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2023
اشتراک
نخست وزیر گرجستان: تفلیس مستحق دریافت جایگاه کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا تا پایان سال می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ایراکلی گاریباشویلی نخست وزیر لهستان معتقد است که اگر کشورش جایگاه کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا را دریافت نکند، این اشتباهی راهبردی توسط این اتحادیه و نیز توهین به ملت گرجستان می باشد.
گرجستان انتظار دارد که تا پایان سال جاری میلادی جایگاه کاندیداتوری عضویت در اتحادیه اروپا را دریافت نماید. پیشتر ژوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که گرجستان تا کنون 3 شرط از مجمع شروط دوازده گانه طرح شده توسط کمیسیون اروپا برای دریافت کشور کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا را اجرا کرده است، اما هنوز برای اجرای 9 بند دیگر وقت وجود دارد.

گریباشویلی به خبرنگاران اعلام کرد: "من با شارل میشل "رئیس شورای اروپا) و سایر رهبران کشورهای اروپایی دیدار کردم. ما گفتگوی آزادی را داریم، من در فرمت های بسته بیشتر از آنچه به صورت عمومی می گویم، طرح می کنم. پیام من ساده است: قطعا گرجستان با دستیابی به پیشرفت ها با در نظر داشتن شرایط سخت ژئوپلتیکی و نیز برگزاری اصلاحات مستحق دریافت جایگاه کاندای عضویت در اتحادیه اروپا می باشد. در غیر این صورت این امر اشتباهی راهبردی از جانب اتحادیه اروپا و برخوردی ناعادلانه با کشور و ملت ما می باشد".

تهدید به اخراج روسیه از شورای اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2023
شورای اروپا زمان عضویت اوکراین، مولداوی و گرجستان در اتحادیه را مشخص کرد
رئیس دولت گرجستان بار دیگر بر مواضع دارای اولویت تفلیس در قیاس با اوکراین و مولداوی که پیشتر این جایگاه را، به گفته وی، به شکل "آوانس" بدست آورده اند، تاکید کرد.

وی تصریح کرد: "ما به هیچکس حسادت نمی کنیم و برای همه آرزوی توسعه ای زیاد می کنیم. اما من تاکید می کنم که ما مستحق دریافت این جایگاه می باشیم... نمی خواهم از حوادث جلوتر بروم، اما اگر تصمیم منفی باشد، این مطلقا غیر قابل پذیرش و توهینی برای ما، ملت ما و کشور می باشد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала