مسکو: "معاشقه" کانادا با نازی ها بر روابط با روسیه تأثیر می گذارد

© Sputnik / Valeriy Melnikovزاخاروا: به رسمیت شناختن اسد از سوی آمریکا جدی نیست
زاخاروا: به رسمیت شناختن اسد از سوی آمریکا جدی نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: معاشقه مقامات کانادایی با نازی ها به طور اجتناب ناپذیری بر روابط بین مسکو و اتاوا تأثیر می گذارد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا روز چهارشنبه در یک جلسه توجیهی گفت: " معاشقه اتاوا با نازی ها و حملات خصمانه سیستماتیک بدون عواقب نخواهد بود. این امر به اعتراضات محدود نمی شود، همه اینها ناگزیر بر روابط روسیه و کانادا تاثیر می گذارد."
وی افزود که در حال حاضر روابط مسکو با اتاوا به دلیل موضع رهبری کانادا در عمیق ترین وضع بحرانی خود قرار دارد.
زاخارووا تاکید کرد: "ما کانادا را به عنوان یک کشور غیردوست می دانیم که مقامات آن خود را به همدستی با نازیسم آلوده کرده اند و به تاریخ خود خیانت نموده اند. ما بر این اساس سیاست خود را خواهیم ساخت."
جمعه گذشته، روتا از یاروسلاو هونکا 98 ساله که از آن بعنوان "کهنه سرباز کانادایی – اوکراینی که برای استقلال اوکراین با روسها جنگیده است"، به جلسه پارلمان که به افتخار حضور ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و همسرش برگزار شده بود، دعوت کرد. وی در این جلسه در خصوص هونکا اظهار کرد: "وی قهرمان اوکراینی کانادایی است، و ما از وی بابت خدماتش تشکر می کنیم".
تمامی حضار چند بار این فرد کهنسال را که به پا خواسته بود را مورد تشویق قرار دادند. جنجال اما زمانی جرقه خورد که مشخص شد که هونکا در قالب لشکر 14 داوطلبان گرنادیر اس اس "گالیسیا" با روسها جنگیده بود که نه تنها بر علیه ارتش کانادا مبارزه کرده بود، بلکه به واسطه اقدامات وحشیانه در مبارزه با یهودیان، لهستانی ها، بلاروس ها و اسلواکی ها معروف بود.
رهبر اپوزیسیون کانادا، پیر پولیور، خواستار عذرخواهی ترودو شد. به گفته وی، سرویس پروتکل نخست وزیر مسئولیت انتخاب مهمانان را بر عهده داشت و هیچ یک از نمایندگان مجلس نتوانستند از "گذشته تاریک" هونکا مطلع شوند. پولیور گفت که ترودو باید شخصاً عذرخواهی کند و تقصیر را به گردن دیگران نیندازد، همانطور که معمولاً انجام می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала