کارشناسان: انکار آگاهی ترودو از حضور کهنه سرباز نازی، توهین آمیز است

© AP Photo / Charles Krupaشباهت عجیب یک خواننده افغانی با نخست وزیر کانادا + ویدئو و عکس
شباهت عجیب یک خواننده افغانی با نخست وزیر کانادا + ویدئو و عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
اشتراک
کارشناسان و تحلیلگران مسائل بین المللی در صحبت با اسپوتنیک، متفق القول معتقدند، اظهارات جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا مبنی بر اینکه او و تیمش نمی دانسته که یک نازی برای مراسمی در پارلمان دعوت شده است، "غیر قابل قبول و کودکانه" بوده و نشان دهنده توانایی پایین رهبری برای اداره این کشور می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، "آنتونیو آتولینی مورا"، قانونگذار کنگره از ایالت کوآهویلا در شمال مکزیک و مشاور سابق حزب حاکم مورنا در سنای مکزیک، به اسپوتنیک گفت: "این کار کودکانه و کاملاً سهل انگارانه است".
وی ادامه داد:" من می توانم باور کنم که او مسئول دستور کار مجلس عوام نیست، زیرا اینها قدرت های جداگانه ای هستند، اما نمی تواند کشوری که ادعا می کند یک دموکراسی نسبتاً جدی است، به بسیاری از مردم اجازه دهد که این واقعیت را نادیده بگیرند. یکی از همدستان نازی ها با تشویق های شدید مورد استقبال قرار گیرد. این امر کاملا غیر قابل قبول است، این زوال غرب است که جای خود را به استبداد لیبرال نوکری داده است".
به گفته الخاندرو سالگو والنسیا، محقق و استاد روابط بین‌الملل UNAM، استدلال‌های ترودو نشان می‌دهد که رئیس دولت کانادا یکی از "کم کیفیت ترین" و "کم هوشترین" افرادی است که کشور را اداره می‌کند.
او گفت: "بله، آقای ترودو قطعاً مسئول این موضوع است که تیمی با صلاحیت کافی برای محافظت از او در برابر این نوع مسائل وجود ندارد."
به گفته آلخاندرو مارتینز سرانو، استاد روابط بین‌الملل در UNAM و دانشگاه لا سال، استدلال‌های نخست‌وزیر "معتبر نیست". وی افزود: "در سیاست تصادفی وجود ندارد، بلکه منافعی وجود دارد و بدیهی است که حمایت کانادا از رئیس جمهور اوکراین در چارچوب این نوع رویدادها شکل گرفته است."
به گفته پروفسور سالگو، اقدام در پارلمان کانادا با نیاز کانادا، ایالات متحده و سایر کشورها برای تشویق ناسیونالیسم اوکراینی در مواجهه با شکست ضد حمله در میدان نبرد با روسیه توضیح داده شده است.
وی گفت:" این مرد گونکا باید در نورنبرگ می بود و اکنون در کشوری دموکراتیک مانند کانادا به رسمیت شناخته می شود. عجیب است، شرم آور است، اما در عین حال آنقدر این واقعیت را فاش می کند که در حال حاضر می بینیم که هر چیزی که ضد روسیه است مورد تایید می باشد، و حتی، هرگز فکر نمی کردم که این نازی ها را ببینم".
سالگو می گوید:" در تمام عمرم مستندها و برنامه هایی را تماشا کرده ام که در آنها ناسیونال سوسیالیسم آلمان به عنوان بدترین شیطان، آدولف هیتلر به عنوان بدترین دیکتاتور توصیف شده است، و اکنون معلوم شده است که سربازی از طرفدارترین جنبش شبه نظامی مسلح نازی در اروپا، که پیروان اوکراینی استپان باندرا بود، به عنوان یک قهرمان تلقی می شود".
وی با تمسخر می گوید: " من گیج نیستم، زیرا می دانم که آنها اینگونه عمل می کنند، و می دانم که آنها واقعاً باید اکنون در مواجهه با شکست کامل ضد حمله زلنسکی، ناسیونالیسم اوکراینی ایجاد کنند. تنها چیزی که می دانم این است که آنها روی شن های بسیار روان قدم می زنند".
مارتینز سرانو گفت که کانادا از نظر افکار عمومی بین المللی "بسیار بد" به نظر می رسد زیرا به نظر می رسد که یک دولت دموکراتیک از یک مبارز سابق که از فعالان ایدئولوژی محکوم به ترویج نابودی نژادی و برتری نژاد آریایی است، حمایت می کند.
از نظر آتولینی مورا، اقدام در پارلمان کانادا بازتاب این شکست سیاسی در اتخاذ تصمیمات آگاهانه و هوشمندانه است و به گفته وی، پارلمان کانادا این لکه بر تاریخ خود خواهد داشت.
وی اضافه کرد:" این توهین‌آمیز است، کاملاً غیرقابل قبول است، مضحک است، و باید با صدای بلند و واضح در همه مجامع رسانه‌های آزاد و بحث شنیده شود تا نشان داده شود که اطلاعات غلط غربی چیزی است که واقعاً حیثیت ملت‌های مستقل را تحقیر می‌کند و ربطی به سهل انگاری ندارد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала