حمایت آمریکا از پشیمانی کانادا در تقدیر از کهنه سرباز نازی

© AFP 2023 / Geoff Robinsاز سرگیری فروش تسلیحات کانادایی به عربستان
از سرگیری فروش تسلیحات کانادایی به عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
اشتراک
ایالات متحده آمریکا از ابراز تاسف کانادا برای پاسداشت کهنه سرباز نازی حمایت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، متئو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده معتقد است که دولت کانادا با ابراز تاسف در مورد پاسداشت از کهنه سرباز نازی در پارلمان این کشور، کار درستی کرده است و به عقیده آنها، مقامات کانادایی از گذشته این فرد بی اطلاع بوده اند.
میلر پیشتر از موضع گیری در خصوص رسوایی شکل گرفته در کشور همسایه با بهانه بی اطلاعی از جزئیات این موضوع بواسطه درگیری زیاد مربوط به برنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سر باز زده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی اذعان کرد: "من امروز دیدم که دولت کانادا اعلام کرده که در جریان گذشته این فرد نبوده است و در این خصوص ابراز تاسف کرده است. به نظر می آید که این قدم درستی می باشد".

این اولین موضع گیری مقامات رسمی آمریکا در خصوص این رسوایی جنجالی در کانادا می باشد.
جمعه گذشته روتا از یاروسلاو هونکا 98 ساله که از آن بعنوان "کهنه سرباز کانادایی – اوکراینی که برای استقلال اوکراین با روسها جنگیده است"، به جلسه پارلمان که به افتخار حضور ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و همسرش برگزار شده بود، دعوت کرد. وی در این جلسه در خصوص هونکا اظهار کرد: "وی قهرمان اوکراینی است، قهرمان کانادایی است، و ما از وی بابت خدماتش تشکر می کنیم. ممنونیم".
Ярослав Хунка - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
استعفای رئیس مجلس عوام کانادا بدلیل جنجال حول کهنه سرباز نازی
تمامی حضار چند بار این فرد کهنسال را که به پا خواسته بود را مورد تشویق قرار دادند. جنجال اما زمانی جرقه خورد که مشخص شد که هونکا در قالب لشکر 14 داوطلبان گرنادیر اس اس "گالیسیا" با روسها جنگیده بود که نه تنها بر علیه ارتش کانادا مبارزه کرده بود، بلکه به واسطه اقدامات وحشیانه در مبارزه با یهودیان، لهستانی ها، بلاروس ها و اسلواکی ها معروف بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала