تایید اوکراینی بودن موشکی که در لهستان سقوط کرد

© Depositphotos.com / Shootme تایید اوکراینی بودن موشکی که در لهستان سقوط کرد
تایید اوکراینی بودن موشکی که در لهستان سقوط کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
اشتراک
تحقیقات در لهستان اوکراینی بودن موشکی که در سال 2022 در این کشور سقوط کرده بود، را تأیید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش نشریه Rzeczpospolita، تحقیقات در لهستان اوکراینی بودن موشکی را که در خاک این کشور سقوط کرده و دو نفر را کشت، تایید کرد.
در این اطلاعیه آمده است: علیرغم عدم همکاری طرف اوکراینی که هنوز هیچ مطلبی و مدرکی در اختیار طرف لهستانی قرار نداده است، محققانی که در خصوص این فاجعه تحقیق می کنند، به نتایج خود در مورد علل آن رسیده اند.این نظر قاطعانه منتفی است که موشکی که در شامگاه 15 نوامبر سال گذشته سقوط کرد و منفجر شد و دو کشاورز را کشت، ممکن است از خاک روسیه شلیک شده باشد.
نشریه Rzeczpospolita خاطرنشان می کند که این اطلاعات از منابع غیر رسمی به دست آمده است.
در عین حال، دفتر دادستانی لهستان هنوز یافته های تحقیقات را به اشتراک نگذاشته است. لوکاس لاپچینسکی، سخنگوی دادستانی کل لهستان به خبرنگاران گفت: در واقع ما یک نتیجه گیری دریافت کرده ایم. اما به دلیل سری بودن، محتوای آن رامنتشر نمی کنیم.
وی در عین حال خاطرنشان کرد که در مرحله فعلی تحقیقات، اقدامات رویه ای در قلمرو لهستان تکمیل شده است و درخواست کمک حقوقی به اوکراین ارسال شده است.
به گفته این نشریه، بازرسان لهستانی توانستند ثابت کنند که یک موشک S-300 5-v-55 در Przewodow سقوط کرده است. دادستانی همچنین می داند که این موشک از کجا پرتاب شده و متعلق به پدافند هوایی اوکراین بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала