پاسخ لاوروف به ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف در نشست خبری در سازمان ملل
لاوروف در نشست خبری در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2023
اشتراک
وزیر خارجه روسیه در پاسخ به ادعا ها در مورد حضور پهپادهای ایرانی در اوکراین اعلام کرد که هیچ مدرکی در این خصوص وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه در صحبت های خود در خصوص ادعاهای مطرح شده توسط مقامات ایالات متحده مبنی بر ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه، به عدم وجود مدرکی برای اثبات آن اشاره کرد.
پیشتر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع اوکراین ادعا کرده بود که روسیه از پهپادهای ایرانی برای حمله علیه اوکراین استفاده می کند.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد: "ما امروز دیگر انقدر اظهارات مقامات مختلف، چه ملی و چه بین المللی، را بیان کردیم، که هیچ اساس واقعی را تحت خود ندارند یا حداقل به کسی ارائه نشده اند. ایرانی ها در خصوص ریزپرواز ها به دفعات موضع گیری کرده اند. آنها درخواست کردند: "حداقل یک ریزپرواز را نشان دهید که ثابت کند که ریزپرواز ما است". به همین دلیل نمیتوانم در خصوص چنین ادعاهایی اظهار نظر کنم. آقای بلینکن خیلی، با شور و اشتیاق، با هیجان خیلی چیزها را اعلام می کند".

 پدافند هوایی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2023
قابلیت های پهپاد، رادار و پدافند هوایی ایران
کشورهای غربی ادعا می کنند که به گفته آنها ایران در حال حاضر به روسیه و برای عملیات نظامی در اوکراین، پهپاد ارسال می نماید. مسکو و تهران به دفعات این ادعا ها را رد کرده اند. حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران اعلام کرده است که تهران به فدراسیون روسیه پهپاد ارسال کرده است، اما چندین ماه پیش از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала