بورل اتحادیه اروپا را گیاهخواری در دنیای گوشتخواران می داند

بورل اتحادیه اروپا را گیاهخواری در دنیای گوشتخواران نامید
بورل اتحادیه اروپا را گیاهخواری در دنیای گوشتخواران نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2023
اشتراک
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اروپا را گیاهخواری در دنیای شکارچیان و سیاست از موضع قدرت خواند.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، در مصاحبه با نشریه انگلیسی گاردین ، اتحادیه اروپا را گیاهخواری در دنیای شکارچیان و سیاست های قدرت خواند که به دلیل درگیری در اوکراین، مجبور به بیدار شدن از خواب برای دفاع از خودشده است.
این دیپلمات ارشد گفت: ما در دنیای گوشتخواران گیاهخوار هستیم. اینجا دنیای سیاست از موضع قدرت است، اما ما هنوز به یاد داریم که از طریق تجارت و ترویج حاکمیت قانون، می توانیم بر جهان تأثیر بگذاریم. ما هنوز باید حکومت قانون را تبلیغ کنیم، همچنین باید متوجه باشیم که برخی از رهبران وجود دارند که باید با آنها متفاوت رفتار شود.
با این حال، بورل با انعکاس اینکه چگونه درگیری در اوکراین بر هزینه‌های دفاعی اتحادیه اروپا تأثیر گذاشت، گفت که کشورهای اروپایی مجبور شده‌اند "از خوابی که زیر چتر هسته‌ای امریکا به سر می‌بردند بیدار شوند".
علاوه بر این، این نشریه از سخنرانی اخیر بورل در دانشگاه نیویورک، نقل می کند که او گفته است شورای امنیت سازمان ملل در سال های اخیر به دلیل اختلاف نظرهایش "کاملاً بی فایده" بوده است.
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا اخیرا با اظهارات علنی خود حتی در اتحادیه اروپا نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. بورل در اوایل دسامبر، در نشست کمیته مبارزه با مداخله خارجی پارلمان اروپا گفت که صداقت آفریقایی‌هایی که در تظاهرات حمایت از روسیه شرکت می‌کنند، مشکوک است. به نظر او، آفریقایی هایی که از موضع مسکو حمایت می کنند "نمی دانند دونباس کجاست و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کجاست" رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا بلافاصله مورد انتقادات اوزلن دمیرل، نماینده آلمانی پارلمان اروپا گرفت که گفت چنین موضعی "متکبرانه" است و "نباید تعجب کرد وقتی آفریقایی ها ناامید و عصبی می شوند و برای کمک به روسیه مراجعه می کنند."
بورل در سخنرانی خود در 13 اکتبر در افتتاحیه آکادمی دیپلماتیک اروپایی در بلژیک ابراز عقیده کرد که اروپای "ممتاز" یک "باغ" است و دنیای اطراف آن یک "جنگل" است که می تواند بی رحمانه به اروپا حمله کند. این سخنان بورل واکنش های متفاوتی را در جامعه اروپایی و بین المللی به همراه داشت و سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیپلمات اروپایی را مجبور به بهانه تراشی کرد و وی گفت اظهارات وی خارج از چارچوب کلی و با سوء تفاهم نقل شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала