چرا ورود تانک های آبرامز ممکن است کابوس لجستیکی برای نظامیان اوکراینی باشد

© AP Photo / Mindaugas Kulbisتانک های آبرامز آمریکایی
تانک های آبرامز آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2023
اشتراک
از آنجایی که نیروهای کی یف همچنان استعداد قابل توجهی برای کشتن سربازان خود نشان می دهند در حالی که نتوانستند در میدان نبرد پیروز شوند، حامیان غربی آنها همچنان به پمپاژ وجوه و تسلیحات به کشور ادامه می دهند به این امید ظاهری که درگیری را تا جایی که ممکن است طولانی کنند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده این هفته به خود می‌بالید که اولین محموله تانک‌های اصلی جنگی " آبرامز" اواخر این ماه به اوکراین می‌رسد. دولت ایالات متحده تاکنون متعهد شده است که حدود 31 تانک آبرامز را به اوکراین عرضه کند، اما باید دید که آیا این مقدار برای تبدیل شدن به نوعی تغییر دهنده بازی در درگیری کافی است یا خیر.
تحلیلگر نظامی و سرهنگ بازنشسته روس آناتولی ماتویچوک نیز خاطرنشان کرد که این محموله خاص برای نیروهای اوکراینی و حامیان آنها مشکلات لجستیکی ایجاد خواهد کرد. ماتویچوک گفت، در حالی که برخی از روش‌های تعمیر و نگهداری مانند تعمیر مسیرها را می‌توان در میدان انجام داد، سرویس‌دهی موتور تانک به "شرایط آزمایشگاهی تخصصی" نیاز دارد، چیزی که اوکراین در حال حاضر فاقد آن است.
او اضافه کرد، برای رفع این مشکل، ایالات متحده باید نوعی تأسیسات تعمیرات میدانی را در خاک اوکراین ایجاد کند، اگرچه به نظر نمی رسد این موضوع در حال حاضر به دلیل تعداد نسبتاً کمی تانک های آبرامز در حال حمل و نقل برای آنها در اولویت باشد. .
وی خاطرنشان کرد: آنها در ابتدا حدود 10 تا 15 دستگاه تانک ارسال می کنند که تعداد کل تانک های ارسالی 30 دستگاه است.
این امر مستلزم ایجاد یک مرکز لجستیکی است که هزینه بالایی دارد. ماتویچوک گفت که سرویس و نگهداری تانک آبرامز و سیستم های هدف گیری الکترونیکی نیز به تلاش تعداد قابل توجهی از پرسنل ماهر نیاز دارد.
بنابراین، همه اینها به تعداد زیادی پرسنل تعمیر و نگهداری نیاز دارد. به عنوان مثال، یک گردان تانک آمریکایی به یک گردان نگهداری حدود 500 تا 600 نفر نیاز دارد که باید تعمیر و نگهداری تجهیزات گردان تانک را انجام دهد.
این تحلیلگر مشاهده کرد که این واقعیت که تانک های آبرامز از سوخت جت استفاده می کنند، که اوکراین آن را تولید نمی کند، همچنین یک چالش اضافی برای لجستیک نظامی ایجاد می کند.
ماتویچوک پیشنهاد کرد، استقرار تانک‌های آبرامز در اوکراین همچنین مستلزم ارائه خودروهای زرهی بازیابی به نیروهای اوکراینی با قابلیت یدک‌کشیدن آنها، خودروهای مین‌روی و مهندسی مورد نیاز برای تسهیل حرکت ستون‌های تانک آبرامز و خودروهای شناسایی زرهی اختصاصی است.

او گفت: اساساً یک تانک به حدود 12 نوع وسیله نقلیه مختلف نیاز دارد که به جنگیدن آن تانک کمک می کند.

در مجموع، ماتویچوک حدس زد که تانک های آبرامز ارائه شده به اوکراین در سرنوشت تانک های لئوپارد آلمانی که بقایای سوخته آنها اخیراً به عنوان شاهدی بر شکست "ضدحمله" کی یف بود، شریک خواهند شد.

او گفت: آنها در اولین درگیری خود نابود خواهند شد یا در نهایت شکست خواهند خورد و سربازان اوکراینی به سادگی آنها را رها خواهند کرد.

Военнослужащие разгружают боевые танки M1 Abrams в Германии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2023
انتقال تانک های آبرامز به اوکراین در چند روز آینده
به گفته ماتویچوک، خود ایالات متحده ممکن است مایل نباشد تانک های "آبرامز" را به طور دسته جمعی توسط نیروهای روسی منهدم کنند، که ضربه ای جدی به تصویر دقیق این تانک ها خواهد بود.
این تحلیلگر فرض می کند که در کنار این واقعیت که دقیقاً مشخص نیست تانک های آبرامز در شرایط پاییز و زمستان در منطقه درگیری چگونه عمل می کنند، سؤالاتی را در مورد اینکه دقیقاً چه زمانی نیروهای روسی ممکن است با این تانک ها روبرو شوند ایجاد می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала