رسانه: کمک های آمریکا به اوکراین به یک تار مو بند است

© AFP 2023 / Yuriy Dyachyshyn350 میلیون دلار کمک نظامی آمریکا به اوکراین
350 میلیون دلار کمک نظامی آمریکا به اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2023
اشتراک
رسانه: بسیاری از جمهوری خواهان کنگره آمریکا علیه کمک به اوکراین رای خواهند داد.
به گزارش اسپوتنیک، جوش روگین، ستون نویس واشنگتن پست گفت که بسیاری از جمهوری خواهان در کنگره آمریکا به تخصیص کمک به اوکراین رای منفی خواهند داد، این "به یک تار مو بند است."
روگین در مقاله ای با عنوان "به یک تار مو بند است" نوشت که ایالات متحده توجه خود را به مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 معطوف کرده است.
در این مقاله آمده است: کمک های ایالات متحده به اوکراین به طور فزاینده ای آسیب پذیر می شود... وقتی وام بعدی در کنگره به رای گذاشته شود، تعداد جمهوری خواهانی که رای مخالف دارند زیاد خواهد بود.
پت رایان، دموکرات، در گفتگو با ستون نویس این نشریه، گفت که "بخش قابل توجهی از جمهوری خواهان دیگر از کمک به اوکراین حمایت نمی کنند." باید اقدامات بیشتری انجام شود تا به مردم آمریکا ثابت شود که این کمک نه تنها برای کی یف حیاتی است، بلکه بازگشت سرمایه بالایی را برای امنیت ایالات متحده فراهم می کند.
Здание Капитолия США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2023
بررسی طرح کاهش هزینه های کمک به اوکراین در کنگره آمریکا
پیشتر، ولادیمیر زلنسکی که انتظار داشت در طول سفر خود به ایالات متحده وعده های کمکی به ارزش 24 میلیارد دلار دریافت کند، در نهایت 70 برابر کمتر دریافت کرد: کمک نظامی به مبلغ 325 میلیون دلار به اوکراین اختصاص داده شد.
علاوه بر این، برخلاف دیدار سال 2022، زلنسکی از فرصت سخنرانی در کنگره محروم شد. قانونگذاران آمریکایی گفتند که مشغول بودند.
پیشتر، روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ماه دسامبر گفت که غرب در تلاش است تا عملیات نظامی در اوکراین را تا آنجا که ممکن است طولانی کند تا روسیه را تضعیف کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала