وعده نتانیاهو به زلنسکی برای کمک به اوکراین

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر تقاضای ضد ایرانی نتانیاهو از ترزا می‌
تقاضای ضد ایرانی نتانیاهو از ترزا می‌ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2023
اشتراک
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به اوکراین وعده داد که کمک‌ها برای حل مسائل انسانی از جمله پاکسازی مین‌های ضد نفر ادامه می‌یابد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت 24 اسرائیل، نتانیاهو این سخنان را سه‌شنبه شب در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفته است.
زلنسکی در این دیدار که نخستین دیدار حضوری وی با نتانیاهو از زمان بازگشت دوباره وی به قدرت است، گفت که انتظارات زیادی از تل‌آویو برای کمک به اوکراین دارد.
دیدار زلنسکی و نتانیاهو پس از آن رخ می‌دهد که روابط دو طرف با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده است.
تیرماه بود که بیانیه سفارت اوکراین در سرزمین‌های اشغالی خشم مقامات اسرائیل را درپی داشت.
در این بیانیه اعلام شد که دولت اسرائیل در جریان حوادث جاری، بصورت نزدیک با روسیه همکاری می کند.
سفارت اوکراین در تل آویو اعلام کرد که حکومت اسرائیل در دو دور مذاکرات سیاسی سطح بالا با وزارت امورخارجه روسیه به توافق رسیده که دفتر نمایندگی مسکو در قدس دایر شود و یک قطعه زمین مجانی نیز برای این کار اختصاص یافته و وزارت امورخارجه اسرائیل از این اقدام به دستاوردی تاریخی نام برده است.
این سفارتخانه اعلام کرد: "با وجود این که کشورهای دمکراتیک جهان روسیه را تحریم کردند، اما اسرائیل نه تنها هیچ تحریمی علیه مسکو وضع وضع نکرد، بلکه تجارت متقابل با مسکو را در 2 سال گذشته افزایش داده است".
وعده نتانیاهو به زلنسکی برای کمک به کی‌یف درحالی بیان می‌شود که نخست وزیر اسرائیل در رویدادهای مختلف گفته که "وضعیت این رژیم درباره اوکراین با کشورهای غربی متفاوت است؛ زیرا ما در سوریه با روسیه مرز داریم. "
مقام‌های اوکراینی بارها از اسرائیل به خاطر همراهی نکردن این رژیم در جنگ این کشور از بیم روسیه انتقاد کردند و از طرف دیگر مقام‌های روسیه نیز بارها به اسرائیل درباره هرگونه همکاری تسلیحاتی با اوکراین هشدار دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала