مقاومت پلیس ارمنستان در برابر اولین یورش معترضان به ساختمان هیات دولت + ویدئو

© Sputnik / Asatur Yesayants /  مراجعه به بانک تصاویر Полицейские и участники протестов в Ереване на фоне эскалации в Нагорном Карабахе
Полицейские и участники протестов в Ереване на фоне эскалации в Нагорном Карабахе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2023
اشتراک
حلقه پلیس ارمنستان اولین تلاش معترضان برای یورش به ساختمان هیات دولت را پشت سر گذاشت.
خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک در ارمنستان گزارش می دهد که حلقه نیروهای پلیس این کشور در کنار ساختمان هیات دولت در ایروان در برابر اولین تلاش برای یورش معترضان در پایتخت، مقاومت کرد.
معترضان به تشدید تنش در قره باغ در ایروان تلاش کردند تا به ساختمان نخست وزیر حمله ور شده و از سد نیروهای پلیس عبور نمایند. نیروهای انتظامی برای متفرق کردن ایشان از بمب های صوتی استفاده کرده بودند.
روز سه شنبه در سایه حوادث در قره باغ، هزاران معترض در کنار ساختمان هیات دولت در ایروان تجمع کرده بودند. ایشان با انتقاد از نیکول پاشینیان نخست وزیر خواهان اقدام فوری دولت در این خصوص شده اند.
Полицейские и участники протестов в Ереване на фоне эскалации в Нагорном Карабахе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2023
استفاده پلیس از بمب های صوتی برای متفرق کردن معترضان در ایروان + ویدئو
شایان ذکر است که وزارت دفاع آذربایجان روز سه شنبه آغاز "اقدامات ضد تروریستی نقطه ای" برای بازسازی نظم قانون اساسی در قره باغ کوهستانی اعلام کرد. در باکو اعلام شد که مواضع نیروهای مسلح ارمنستان را منهدم می نماید، اما مردم غیر نظامی و زیر ساخت های این منطقه هدف این عملیات نمی باشند.
در نوامبر 202 آذربایجان و ارمنستان با میانجیگری مسکو در مورد توقف کامل درگیری بعد از عملیات نظامی که در اواخر سپتامبر همان سال در منطقه کوهستانی قره باغ شروع شده بود و ادامه درگیری چندین ساله بین دو کشور بود، به توافق رسیدند. مناطق لاچین و کلباجار و نیز بخشی از منطقه اقدم تحت کنترل آذربایجان در آمدند که پیشتر تحت تسلط دولت به رسمیت شناخته نشده قره باغ بودند اما در جریان درگیری ها توسط ارتش آذربایجان گرفته نشده بودند. در منطقه و از جمله در گذرگان لاچین نیروهای حافظ صلح روسیه مستقر شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала