ابراز نگرانی ایران از شرایط در قره باغ

© Photo / IRNAناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2023
اشتراک
وزارت خارجه ایران خواستار رعایت مفاد توافق آتش بس از سوی طرفین درگیر در قره باغ شد.
به گزارش اسپوتنیک، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سه شنبه شب نسبت به تحولات امروز در منطقه قره باغ کوهستانی و تشدید درگیری ها در این منطقه موضع گیری کرد.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ایران با اشاره با آغاز دور جدید درگیری ها در این منطقه، خواستار رعایت مفاد توافق آتش بس از سوی همه طرف ها و بازگشت طرفین به میز مذاکره برای حل و فصل مسائل شد.

کنعانی در خصوص موضع ایران در مورد حوادث روز سه شنبه تاکید کرد: " جمهوری اسلامی ایران قره باغ را بخشی از جمهوری آذربایجان می‌داند و معتقد است مسائل آن از جمله حقوق و امنیت ساکنان آن باید در این چارچوب و از طریق گفتگو حل و فصل شود".

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران ضمن تاکید بر نقش کشورهای منطقه برای کمک به حل مسالمت آمیز بحران در منطقه قره باغ، اعلام کرد که تهران آمادگی دارد نشست 3+3 را در این زمینه برگزار نماید.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2023
موضع مسکو در خصوص اوضاع قره باغ
وزارت دفاع آذربایجان روز سه شنبه آغاز "اقدامات ضد تروریستی نقطه ای" برای بازسازی نظم قانون اساسی در قره باغ کوهستانی اعلام کرد. در باکو اعلام شد که مواضع نیروهای مسلح ارمنستان را منهدم می نماید، اما مردم غیر نظامی و زیر ساخت های این منطقه هدف این عملیات نمی باشند.
در ایروان به نوبه خود تاکید شد که ارتش این جمهوری در قره باغ هیچ نیرو یا تجهیزاتی ندارد. پاشینیان تلاش برای درگیر کردن ارمنستان در تنش را غیر قابل پذیرش خواند و اعلام کرد که نیروهای حافظ صلح جهانی و جامعه جهانی می بایست تدابیری بیاندیشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала