قطر انتقال دارایی های ایران را در چارچوب مبادله زندانیان با آمریکا تایید کرد

© AFP 2023 / Karim Jaafar دوحه
دوحه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2023
اشتراک
مقامات قطر به ایران و ایالات متحده اعلام کرده اند که دارایی های مسدود شده قبلی ایران به ارزش 6 میلیارد دلار در چارچوب توافق تهران و واشنگتن درباره مبادله زندانیان به حساب های بانکی در دوحه منتقل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع منتشر کرد.
به گفته این منبع ، هواپیمای قطری صبح دوشنبه در ایران و منتظر پنج اسیر آمریکایی و دو تن از اعضای خانواده آنها بود تا آنها را به دوحه منتقل کند.
در همین حال، دو مقام ایرانی معرفی نشده به رویترز گفتند که پنج آمریکایی که در ایران دوران محکومیت خود را می گذرانند به زودی به فرودگاه تهران منتقل خواهند شد. یکی از هم صحبتان رویترز خاطرنشان کرد که وضعیت سلامتی آنها خوب است.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2023
گزارش و تحلیل
کنعانی به اسپوتنیک: اموال ایران امروز به دستمان میرسد
در روز 16 سپتامبر، خبرگزاری تسنیم گزارش داد که پس از ورود 6 میلیارد دلار دارایی مسدود شده جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی به حساب ایران در دو بانک قطری ، مقامات ایرانی زندانیان را با ایالات متحده مبادله خواهند کرد. اشاره شد قرار است که پس از تایید انتقال در دوحه، تبادل اسرا انجام شود.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه گفت که تبادل زندانیان در ۲۷ شهریور بر اساس فرمول "پنج در پنج" انجام می‌شود. به گفته وی، دو نفر از شهروندان ایرانی آزاد شده در آمریکا به جمهوری اسلامی بازخواهند گشت، دو نفر دیگر در آمریکا خواهند ماند و یک نفر دیگر به کشور ثالث خواهد رفت. در مقابل، تهران پنج شهروند آمریکایی محبوس در زندان های ایران را به طرف آمریکایی تحویل خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала