آلمان و آمریکا از کمک نظامی جدید به اوکراین خبر دادند

بوریس پیستوریوس
بوریس پیستوریوس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2023
اشتراک
وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که آلمان در حال آماده سازی بسته اضافی کمک های نظامی و بشردوستانه به ارزش مجموعا 400 میلیون یورو است که شامل تامین مهمات اضافی، خودروهای زرهی، ژنراتورهای برق و سیستم های گرمایشی قبل از زمستان می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس پیستوریوس، در مصاحبه با بیلد گفت :"ما علاوه بر این مهمات - گلوله های انفجاری و خمپاره، موشک های ضد مین را تامین خواهیم کرد. زیرا مهمات چیزی است که اوکراین بیش از همه به آن نیاز دارد." وی تصریح کرد که همه اینها بخشی از بسته کمکی جدید خواهد بود که هزینه کل آن 400 میلیون یورو خواهد بود.
همچنین به گفته پیستوریوس، برلین به عنوان بخشی از این بسته، خودروهای زرهی، سیستم های پاکسازی مین، لباس های زمستانی، ژنراتورهای الکتریکی و سیستم های گرمایشی را به کی یف عرضه خواهد کرد.
همچنین هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی ایالات متحده روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:" ما به طور مداوم و تقریباً به طور منظم کمک های امنیتی بیشتری به اوکراین ارائه کرده ایم. تقریباً هر دو هفته یک بار این بسته ها را اعلام می کنیم. بنابراین فکر می کنم می توانید انتظار داشته باشید که همچنان شاهد کمک های امنیتی اضافی باشید".
او جزئیاتی در مورد زمان انتظار بسته بعدی یا اینکه این بسته شامل چه مواردی می شود را ارائه نکرد.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تأکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала