لاوروف: آمریکا جنگ در اوکراین را مدیریت می کند

© МИД РФ /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف وزیر خارجه روسیه
لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
اشتراک
لاوروف: آمریکا جنگ در اوکراین را مدیریت می کند، سلاح و اطلاعات را تامین می کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه در مصاحبه با برنامه "مسکو- کرملین- پوتین" گفت: ایالات متحده جنگ علیه روسیه در اوکراین را هدایت می کند.

لاوروف درباره تصمیم احتمالی واشنگتن برای تامین موشک‌های دوربردتر به کی‌یف توضیح داد و گفت : آنچه که در حال رخ دادن است این است که سال‌هاست آماده می‌شودند تا با دست و بدن اوکراین بجنگند تا به روسیه یک شکست استراتژیک وارد کند و به این شکل شریکان اوکراین جنگ علیه ما را رهبری می کنند.

پیش از سفر هفته آینده ولادیمیر زلنسکی به ایالات متحده برای مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رسانه های آمریکایی می نویسند که واشنگتن به تصمیمی برای انتقال ATACMS موشک هایی با برد حدود 300 کیلومتر که می تواند توسط سیستم های موشک پرتاب چندگانه هایمرز شلیک شود، نزدیک است.
در همان زمان، روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع مدعی شد که کی یف در حال اعمال فشار بر ایالات متحده در این زمینه است.
دبیرکل ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
دبیر کل ناتو در مورد درگیری اوکراین: باید آماده شویم!
در عین حال، پورتال Axios به نقل از یک منبع خاطرنشان کرد که ایالات متحده در طول سفر زلنسکی، انتقال ATACMS به اوکراین را اعلام نخواهد کرد. پنتاگون روز قبل به اسپوتنیک گفته بود که ایالات متحده هنوز تصمیمی برای ارسال موشک های ATACMS به کی یف نگرفته است.
یکی از نمایندگان شورای امنیت ملی نمی تواند گزارش های آژانس مبنی بر تمایل مقامات این کشور به انتقال این سلاح ها به نیروهای مسلح اوکراین را تایید کند. همانطور که سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه اشاره کرد، تحویل احتمالی ATACMS نشان می دهد که ایالات متحده درگیر تشدید بی وقفه اوضاع است و در عین حال از خطرات مرتبط با آن غفلت می کند. وی همچنین تاکید کرد که موشک ها شرایط را در میدان جنگ تغییر نمی دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала