نشست شورای ناتو-اوکراین در ماه اکتبر برگزار می شود

© Sputnik / Mikhail Markivپرچم ناتو و اوکراین
پرچم ناتو و اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2023
اشتراک
نشست شورای ناتو و اوکراین قرار است در ماه اکتبر برگزار شود.
به گزارش اسپوتنیک، اولگا استفانیشینا، معاون نخست وزیر اوکراین در امور ادغام اروپا و یورو-آتلانتیک گفت: نشست شورای ناتو-اوکراین قرار است در ماه اکتبر برگزار شود.
شورای ناتو - اوکراین یک ساختار بزرگ و گسترده خواهد بود که هم مسائل نظامی و هم غیرنظامی را پوشش خواهد داد، بدیهی است که در سطح رهبران سازمان‌های دولتی و وزارتخانه‌ها تشکیل جلسه خواهد داد.
در حال حاضر نشست شورای اوکراین-ناتو در ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده است. به گفته وی، رایزنی هایی برنامه ریزی شده است.
وی افزود: "این گونه رایزنی ها در مورد مسائل امنیتی در دریای سیاه صورت گرفت و ممکن است قبل از شروع زمستان چنین رایزنی های بیشتری انجام شود، ما در آینده نزدیک آنها را هماهنگ خواهیم کرد".
اولین نشست شورای ناتو-اوکراین درباره وضعیت دریای سیاه در 26 ژوئیه در سطح نمایندگان دائمی کشورهای عضو در مقر این ائتلاف در بروکسل به ریاست ینس استولتنبرگ، دبیرکل اتحادیه برگزار شد.
Скульптура у здания штаб-квартиры НАТО в Брюсселе. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2023
نهایتا 10- 5 سال تا پایان بقای ناتو باقی مانده است
پیش از این در نشست ویلنیوس، رهبران ناتو بسته حمایتی چند ساله از اوکراین شامل سه عنصر را تصویب کردند. همانطور که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت، این بسته شامل یک برنامه حمایتی چند ساله برای دستیابی به سازگاری با ناتو، ایجاد شورای ناتو- اوکراین و لغو شرط برنامه اقدام عضویت است که روند الحاق را از دو مرحله به یک مرحله کاهش می دهد.
به گفته دبیرکل، رهبران کشورهای ائتلاف تایید کردند که اوکراین زمانی به مرحله عضویت ناتو در خواهد آمد که متحدان تصمیم بگیرند که شرایط برآورده شود. کرملین اعلام کرد که از نزدیک وضعیت پیرامون پذیرش احتمالی اوکراین در ناتو را زیر نظر دارد و یادآور شد که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه روسیه، جهت گیری کیف به سمت این اتحاد بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала