انتخاب بایدن برای نظارت بر بهبود اقتصادی اوکراین "نشانه خوبی نیست"

© AP Photo / Ramon Espinosaپنی پریتزکر
پنی پریتزکر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2023
اشتراک
به نظر می رسد که دولت بایدن به "کسی که برای هر کاری واجد شرایط باشد" اهمیتی نمی دهد، چیزی که به شغل جدید پنی پریتزکر نیز مربوط می شود.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه‌ای در روز پنجشنبه، پوتوس گفت که به دلیل دهه‌ها تجربه در تجارت و آنچه که او به عنوان "پیوندهای خانوادگی عمیق پریتزکر با اوکراین" توصیف کرد، به این سمت منصوب شده است.
بایدن اضافه کرد که این زن 64 ساله با "دولت اوکراین" و همچنین "متحدان و شرکای آمریکا، مؤسسات مالی بین‌المللی و بخش خصوصی" همکاری خواهد کرد تا تلاش‌های واشنگتن را "برای کمک به بازسازی اقتصاد اوکراین" هدایت کند. ” دایان ساره در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: انتصاب پریتزکر برای این پست "نشانه چندان خوبی نیست".
او یکی از منصوبان دوران اوباما است و ظاهراً حامی بزرگ مبارزات انتخاباتی او بود. و من فکر می‌کنم که دولت تا حد زیادی مسئول آشفتگی‌هایی بود که اکنون می‌بینیم، از جمله سرنگونی دولت منتخب قانونی اوکراین و آوردن هواداران باندرا."
پریتزکر که از سال 2013 تا 2017 به عنوان وزیر بازرگانی خدمت کرد، به عنوان یکی از وارثان میلیاردر معتبر خاندان پریتزکر شناخته می شود. این خانواده قدرتمند به دلیل ثروت هنگفت خود مشهور هستند و آنها را به عنوان یکی از مرفه ترین خانواده ها در ایالات متحده تثبیت کرده اند. او تنها کسی است که در کاخ سفید خدمت کرده است، و همچنین به خاطر جمع آوری کمک های مالی برای باراک اوباما و جو بایدن مشهور است. نامزد 2024 مجلس سنای ایالات متحده در نیویورک به یاد آورد که پدربزرگ پریتزکر از اوکراین به ایالات متحده آمده است، بنابراین او ریشه اوکراینی دارد.
"من نمی دانم این به چه معناست، خوب یا بد. شما نمی توانید کل مردم را قضاوت کنید. اما من فکر می‌کنم که پیشینه او با اوباما و در نتیجه دولت‌های بایدن نویدبخش چندان خوبی نیست."
وقتی از سار پرسیده شد که چه چیزی در تجربه شخصی و حرفه‌ای پریتزکر باعث می‌شود او از دیدگاه دولت بایدن برای این شغل واجد شرایط باشد، سار گفت که فکر می‌کند "به نظر نمی‌رسد که این دولت به کسی صلاحیتی برای کاری داشته باشد".
"به نظر می‌رسد که عشق زیادی به بازپرداخت‌ها و پرداخت‌های مجرمانه وجود دارد و نگرانی بسیار کمی برای اصل رفاه عمومی یا رفاه جمعیت وجود دارد. شاید آنها فکر می کنند که او واجد شرایط است زیرا او یک میلیاردر است و یک مدیر عامل است و با سیاست های قبلی تغییر رژیم در اوکراین همکاری می کند.
در مورد وظایف پریتزکر به عنوان نماینده ویژه ایالات متحده برای بهبود اقتصادی اوکراین، ساره گفت که اگر می‌توانست بفهمد چرا آنها رژیم زلنسکی فکر می‌کنند که بدون ورود به این موضوع بهبودی اقتصادی خواهند داشت، نظرات خود را در این مورد بیان می‌کرد.
"من واقعا نمی دانم که او چه مسئولیتی برای سازماندهی بهبود اقتصادی می تواند داشته باشد، در حالی که پایان جنگ نیابتی ناتوبا روسیه یا هیچ مذاکره ای برای صلح اعلام نشده است. من نمی دانم چگونه می توانید داشته باشید. بهبودی اگر در چارچوب یک برنامه گسترده تر برای ثبات منطقه نباشد. منظورم این است که او در هشت سال پیش در وضعیت اوکراین بسیار دخالت داشت و از آن زمان اقتصاد فقط بدتر و بدتر شده است. بنابراین من واقعاً نمی دانم معیارهای آنها چیست یا در مورد چه چیزی صحبت می کنند.
دولت بایدن از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین بیش از 76 میلیارد دلار به رژیم کی یف کمک کرده است. این حمایت سخاوتمندانه شامل 46.6 میلیارد دلار کمک نظامی و 26.4 میلیارد دلار دیگر کمک مالی است.
جمهوری خواهان و دموکرات ها ناامیدی خود را از کمک های مالی واشنگتن به اوکراین ابراز کرده اند. مارجوری تیلور گرین، قانونگذار حزب جمهوری خواه معتقد است که زمان پایان دادن به این جریان مالی فرا رسیده است، در حالی که کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان خواهان نظارت دقیق تر بر پول ارسالی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала