احتمال حضور همزمان لاوروف و زلنسکی در شورای امنیت

© AP Photo / Bebeto Matthewsنشست شورای امنیت سازمان ملل
نشست شورای امنیت سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2023
اشتراک
نماینده دائم روسیه: وزیر خارجه در نشست شورای امنیت با موضوع اوکراین شرکت خواهد کرد.
واسیلی نبنزیا نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که لاوروف در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد اوکراین شرکت خواهد کرد.

نماینده دائم روسیه در پاسخ به سوالی که آیا روسیه در این نشست شرکت خواهد کرد یا خیر، و اگر شرکت می کند در چه سطحی خواهد بود، تاکید کرد: «بدون شک روسیه در نشست آتی شورای امنیت سازمان ملل در سطح عالی با موضوع اوکراین همچون نشست های قبلی شورا در مورد این موضوع، شرکت خواهد. ریاست هیات روسیه را سرگئی لاوروف وزیر خارجه بر عهده خواهد داشت».

به گفته این دیپلمات، مسکو با این وجود به این امر نگاهی واقع گرایانه دارد که خروجی خاصی را در بر نخواهد داشت و این نمایشی است که نقش اصلی آن به زلنسکی داده شده است.
وی تاکید کرد: "خروجی آن قطعی صفر است. این یک "نمایش" دیگر است که نقش اصلی آن را به رئیس جمهور اوکراین داده می شود".
نبنزیا همچنین به اسپوتنیک تاکید کرد که دیدن این صحنه که از مهمترین تریبون سازمان ملل برای تبلیغ از خود مورد استفاده می گیرد، برای روسیه بسیار تلخ می باشد.

وی خاطرنشان کرد: "برای او(زلنسکی) البته نقش کمدین روی صحنه عادی است، ولی برای ما بعنوان دولت بنیانگذار سازمان ملل متحد تاسف بار است این را ببینم که بواسطه تلاش های همکاران غربی ما، تریبون عالی این سازمان برای تبلیغ خود، اگر نگوییم برای بازیگری، مورد استفاده قرار می گیرد".

Президент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2023
دیدار زلنسکی با بایدن در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل
نماینده دائم روسیه همچنین تصریح کرد که چشمان کشورهای غربی بواسطه تلاش آنها برای «مجازات و سرکوب» روسیه نابینا شده و آنها شورای امنیت را تنها عرصه ای برای فعالیت های تبلیغاتی خود ارزیابی می نمایند. به گفته نبنزیا، این کشورها اصلا نگران تجربه شکل گرفته فعالیت این ارگان، جایگاه رهبری آن و بخش محتوایی گفتگوهای آن نیستند.
هفته مقامات عالی مجمع عمومی سازمان ملل متحد هفته آینده بین روزهای 26-19 سپتامبر در شهر نیویورک مقر اصلی این سازمان برگزار خواهد شد که سرگئی لاوروف وزیر خارجه ریاست هیات فدراسیون روسیه را در آن بر عهده خواهد داشت. از جمله برنامه هایی که در حاشیه مجمع عمومی در هفته آینده برگزار خواهد شد، نشست شورای امنیت سازمان ملل در سطح روسای هیات ها با موضوع اوکراین خواهد بود که در تاریخ 20 سپتامبر برگزار خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала