ورشو واردات غلات اوکراینی را از 15 سپتامبر ممنوع کرد

© Sputnik / Виталий Аньков /  مراجعه به بانک تصاویر صادرات غلات
صادرات غلات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
اشتراک
وزیر کشاورزی و توسعه روستایی لهستان گفت: "کابینه وزیران لهستان با قطعنامه خود، بدون توجه به تصمیم کمیسیون اروپا، واردات غلات از اوکراین را پس از 15 سپتامبر ممنوع کرد".
به گزارش اسپوتنیک، "رابرت تلوس" در مصاحبه با تلویزیون لهستان گفت:" ققطعنامه اتخاذ شده برای تصمیم گیری به کمیسیون اروپا ارسال شده است. اگر آنها تصمیمی نگیرند و ما هنوز چند روز تا 15 سپتامبر فرصت داریم، قطعاً دستور خود را اجرا خواهیم کرد که واردات چهار نوع غلات به لهستان را تا زمانی که اتحادیه اروپا قوانین اقتصادی لهستان و اوکراین را تنظیم نکند، ممنوع خواهد کرد".
روز جمعه، نخست وزیر لهستان، ماتئوش موراویتسکی، اولتیماتومی به کمیسیون اروپا درباره موضوع واردات غلات از اوکراین ارائه کرد. وی خاطرنشان کرد که لهستان بدون در نظر گرفتن تصمیم اتحادیه اروپا اجازه بازگشایی جدید بازارهای کشاورزی را نخواهد داد.
پیش از این، ولادیمیر زلنسکی در جریان سخنرانی خود برای شرکت کنندگان در اجلاس ابتکار سه دریا، اذعان داشت که اگر پس از 15 سپتامبر، ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی اوکراین به کشورهای اتحادیه اروپا همچنان اعمال شود، کی یف می تواند به دادگاه داوری بین المللی شکایت کند.
کمیسیون اروپا قبلاً اعلام کرده بود که اقداماتی را برای واردات برخی از محصولات غلات از اوکراین انجام داده است. هدف از این اقدامات حذف مشکلات لجستیکی مرتبط با این محصولات در بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی است. آنها در 2 مه برای یک دوره تا 5 ژوئن 2023 به اجرا در آمدند؛ این ممنوعیت بعداً تا 15 سپتامبر تمدید شد. پیش از این، روبرت تلوس، وزیر کشاورزی و توسعه روستایی لهستان، گفته بود که لهستان، اسلواکی، بلغارستان، مجارستان و رومانی از کمیسیون اروپا درخواست خواهند کرد تا ممنوعیت واردات غلات از اوکراین را تا پایان سال تمدید کند. وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد که مقامات اوکراینی قاطعانه با چنین طرح‌هایی مخالف هستند؛ کی یف از رهبری اتحادیه اروپا خواست تا یک "راه‌حل متعادل" بیابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала