واکنش مسکو به ارسال احتمالی موشک های دوربرد به اوکراین

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: "ارسال احتمالی موشک‌های دوربرد با بمب‌های خوشه‌ای به کی یف توسط واشنگتن بر تشدید بحران تأثیر می‌گذارد و به تلفات بیشتر منجر می‌شود".
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این رویترز به نقل از چهار مقام آمریکایی گزارش داده بود که دولت کاخ سفید به موافقت با ارسال موشک های دوربرد همراه با بمب های خوشه ای به اوکراین نزدیک شده است.
در همین خصوص ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه به روزنامه کومسومولسکایا پراودا گفت: "اگر این تحویل‌ها ادامه پیدا کند، این امر بر تشدید بحران تأثیر می‌گذارد و همه اینها منجر به تلفات حتی بیشتر خواهد شد".
او افزود: "تامین تسلیحات نه تنها یک عامل بی ثبات کننده، بلکه یک عامل تحریک کننده بیشتر درگیری تلقی می شود. تحویل هایی که توسط اتحادیه اروپا انجام خواهد شد، تعداد زیادی از اسنادی را که خود اروپایی ها در یک زمان آغاز کرده بودند، نقض می کند."
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала