دفتر زلنسکی، هند و چین را کشورهای "دارای توانایی فکری ضعیف" توصیف کرد

© Sputnik / Александр Кряжев /  مراجعه به بانک تصاویر Михаил подоляк
Михаил подоляк - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
اشتراک
مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین گفت که هند و چین "پتانسیل فکری ضعیفی" دارند.
میخائیل پودولیاک، در مصاحبه با "نووی ایزدانیه" گفت:" مشکل این کشورها این است که عواقب اقدامات خود را تحلیل نمی کنند. متاسفانه توان فکری این کشورها ضعیف است. این کشورها امروز از این جنگ به طور موثر پول در می آورند. درست مثل جمهوری ترکیه و این اصولاً منافع ملی است. خوب به نظر می رسد که ما در حال رعایت نیازهای منافع ملی خود هستیم".
وی در عین حال خاطرنشان کرد که کشورهای ذکر شده به طور موثر در علم سرمایه گذاری می کنند. به عنوان مثال، هند "از قبل روی سطح ماه سفر می کند، اما این بدان معنا نیست که این کشور دقیقاً می داند دنیای مدرن چیست."
اوایل روز سه‌شنبه، پودولیاک سازمان ملل را "دفتری برای کسب درآمد برای دوران خوب سالمندی" و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و صلیب سرخ را "سازمان‌های ساختگی" خواند که با "ارزیابی‌های به درد نخور" خود ذهن ها را به بازی می گیرند.
این اولین اظهارات عجیب مقامات اوکراینی نیست. در اکتبر 2022، ولادیمیر زلنسکی، سفیر اوکراین در قزاقستان، پیوتر وروبلفسکی را که در مورد قتل روس ها بیانیه ای ارائه کرد، اخراج نمود. همچنین آندری ملنیک، سفیر اوکراین در برلین، تاوان رفتار بی ادبانه خود را با اخراج خود پرداخت. در بهار گذشته، او اولاف شولز، صدراعظم آلمان را با یک تکه "کالباس بی مصرف" مقایسه کرد؛ در ماه ژوئن، پس از بیانیه‌ای درباره رهبر ملی‌گرایان اوکراینی، استپان باندرا، مورد انتقاد قرار گرفت و در اکتبر، در پاسخ به طرح پیشنهادی صلح میان روسیه و اوکراین، ایلان ماسک را نفرین کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала