تایید آزادی پنج زندانی ایرانی در تبادل با زندانیان آمریکایی

© Sputnikادعای جدیدی درباره مذاکرات ایران و آمریکا + عکس
ادعای جدیدی درباره مذاکرات ایران و آمریکا + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
اشتراک
نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد خبر از آزادی 5 زندانی ایرانی در زندانهای آمریکا در تبادل با آمریکایی های زندانی در ایران داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد که 5 ایرانی که در زندان های ایالات متحده آمریکا در حبس بودند به زودی آزاد خواهند شد.

به گفته این نمایندگی، این افراد مهرداد معین انصاری، کامبیز عطار کاشانی، رضا سرهنگ پور کفرانی،امین حسن زاده، کاوه لطف الله افراسیابی می باشند که برخی از ایشان به ایران بازخواهند گشت و برخی در آمریکا باقی خواهند ماند.

این نمایندگی تاکید کرد که این پنج نفر که به اتهام غیرقانونی دور زدن تحریم ها در آمریکا بازداشت شده بودند، در قبال آزادی پنج زندانی آمریکایی در ایران تبادل خواهند شد.
آیا رئیسی خواهد توانست قفل روابط ایران و آمریکا را بشکند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
گزارش و تحلیل
آیا رئیسی خواهد توانست قفل روابط ایران و آمریکا را بشکند؟
شایان ذکر است که توافق در ازای تبادل زندانیان بین تهران و واشنگتن در تاریخ 19 مرداد سال جای اعلام شد. در این توافق علاوه بر 5 شهروند ایرانی، دارایی های ایران که در برخی کشورها توقیف شده بودند، نیز آزاد و به زودی به بانکی در قطر منتقل خواهند شد.
به گفته مقامات این دو کشور روند اجرای این توافق در مورد تبادل زندانیان و آزادسازی منابع توقیف شده ایران در حال اجرا می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала