واکنش واشنگتن به رزمایش مشترک آمریکا و ارمنستان

© Photoند پرایس سخنگوی سابق وزارت امور خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی سابق وزارت امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که تمرینات مشترک بین نیروهای آمریکایی و ارمنستان عادی است و هیچ ارتباطی با تنش بین ایروان و باکو ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، "متیو میلر" روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: "این یک تمرین معمولی است و به هیچ وجه به هیچ رویداد دیگری مرتبط نیست".
رزمایش Eagle Partner 2023 از 11 تا 20 سپتامبر در مرکز آموزشی تیپ حافظ صلح ارمنستان و مرکز آموزشی وزارت دفاع ارمنستان به منظور آمادگی برای شرکت در ماموریت های بین المللی حافظ صلح برگزار می شود. ارتش دو کشور همزمان با انجام وظایف حفظ صلح، عملیاتی را برای تثبیت روابط بین طرفین درگیر تمرین خواهند کرد.
175 سرباز ارمنی و 85 سرباز آمریکایی از لشکر 101 هوابرد ارتش آمریکا و گارد ملی کانزاس که ارمنستان از سال 2003 برنامه مشارکتی با آنها دارد، در این رزمایش ها شرکت خواهند کرد.
مسکو به اطلاعات مربوط به این تمرینات با نگرانی واکنش نشان داد. دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که این خبر به ویژه در شرایط کنونی جای نگرانی دارد. وی افزود: "طرف روسی عمیقاً این اخبار را تحلیل و اوضاع را رصد خواهد کرد". به گفته پسکوف، برگزاری رزمایش بین ارمنستان و آمریکا کمکی به ثبات اوضاع در منطقه و تقویت اعتماد متقابل نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала