اظهارات شگفت انگیز گروسی در مورد خطر پرتابه های حاوی اورانیوم ضعیف شده و واکنش روسیه به آن

© Photo / Public domain/U.S. Navy / Gunner's mates inspect linked belts of Mark 149 Mod 2 20mm ammunition before loading it into the magazine of a Mark 16 Phalanx close-in weapons system aboard the battleship USS MISSOURI (BB-63)اظهارات شگفت انگیز گروسی در مورد خطر پرتابه های حاوی اورانیوم ضعیف شده و واکنش روسیه به آن
اظهارات شگفت انگیز گروسی در مورد خطر پرتابه های حاوی اورانیوم ضعیف شده و واکنش روسیه به آن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2023
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود خطر مهمات اورانیوم ضعیف شده برای انسان و محیط زیست را به رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یادآوری کرده و در مورد سخنان وی درباره ایمنی رادیولوژیکی آنها اظهار نظر نمود.
به گزارش اسپوتنیک، گروسی امروز دوشنبه گفت هیچ پیامد جدی رادیولوژیکی ناشی از استفاده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده ای که ایالات متحده به اوکراین عرضه خواهد کرد وجود ندارد.
زاخارووا نوشت: "البته آقای گروسی درست می گوید که از نقطه نظر "ایمنی هسته ای" هیچ پیامد رادیولوژیکی قابل توجهی وجود ندارد. او به وضوح حقیقت را تا به آخر نمی گوید. و چنین سکوت اختیاری یا غیرارادی غیرقابل قبول است. سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: اورانیوم ضعیف شده به عنوان یک فلز سنگین از نظر سمیت شیمیایی برای انسان و محیط زیست به ویژه در مهمات خطرناک است، زیرا آئروسل های سمی در اثر استفاده از آنها تشکیل می شود.
سخنان ایالات متحده درباره ایمنی گلوله های اورانیوم ضعیف شده را قابل قبول نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2023
سخنان ایالات متحده درباره "ایمنی" گلوله های اورانیوم ضعیف شده قابل قبول نیست
زاخارووا اظهار داشت گروسی به گرم شدن و احتراق احتمالی میله اورانیوم ضعیف شده هنگام نفوذ به زره اشاره نکرده است. او خاطرنشان کرد: از این نظر، پوشش پرتابه تجمعی ساخته شده از اورانیوم ضعیف شده حتی بدتر عمل می کند.
زاخارووا احتمال داد که این موضوع خارج از صلاحیت گروسی است و آنرا باید به شیمیدانانی حواله داد تا انها در مورد تأثیر تجمع فلزات سنگین بر محیط زیست و سلامت انسان تعریف کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала