آلمان از آغاز درگیری اوکراین، 22 میلیارد یورو به کی یف کمک کرده است

© ministry of foreign affairs of RF /  مراجعه به بانک تصاویر آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان
آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه آلمان، گفت که آلمان از فوریه سال گذشته 22 میلیارد یورو برای کمک های نظامی و بشردوستانه به اوکراین اختصاص داده و بدین ترتیب در میان "حامیان" رژیم کی یف رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
به گزارش اسپوتنیک، "آنالنا بربوک" روز دوشنبه اعلام کرد:" ما از اوکراین حمایت می کنیم. 22 میلیارد یورویی که آلمان ارائه کرد، ما را در میان کشورهای حامی کی یف در رتبه دوم قرار می دهد. این هم کمک های نظامی و هم کمک های بشردوستانه است."
او تاکید کرد که آلمان "تا زمانی که لازم باشد" به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد. وی افزود که آلمان، همراه با کشورهای G7، در حال باز کردن "سپر" برای اوکراین برای ارائه پشتیبانی پس از پایان درگیری هستند. بربوک تاکید کرد که کمک های بشردوستانه اختصاص داده شده به اوکراین در حال حاضر بالغ بر 380 میلیون یورو بوده و دولت آلمان قصد دارد آن را افزایش دهد.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала