رهبران گروه 20 خواستار اجرای کامل طرح دریای سیاه شدند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر بنر اجلاس گروه 20 در دهلی نو
بنر اجلاس گروه 20 در دهلی نو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2023
اشتراک
متن بیانیه: رهبران گروه 20 خواستار اجرای کامل طرح دریای سیاه شدند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه پس از اجلاس سران گروه 20، رهبران گروه 20 خواستار اجرای کامل، به موقع و موثر طرح دریای سیاه، از جمله تضمین تامین کودهای شیمیایی روسیه هستند. "
در بیانیه آمده است: ما از تلاش‌های ترکیه و توافق‌های منعقده در استانبول با میانجیگری سازمان ملل متحد، متشکل از یادداشت و ابتکار دریای سیاه، بسیار قدردانی می‌کنیم و خواستار اجرای کامل، به موقع و مؤثر قرارداد برای اطمینان از تدارکات فوری و مستمر ارسال غذا و کودهای شیمیایی از فدراسیون روسیه و اوکراین هستیم.
رهبران گروه 20 تاکید کردند که عرضه برای تامین تقاضای کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته، به ویژه کشورهای آفریقایی، مهم است.
اجلاس گروه 20 در دهلی نو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2023
بیانیه پایانی اجلاس سران گروه 20
همانطور که سرویس دیپلماتیک روسیه در 24 آگوست گزارش داد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت که روسیه تنها در صورتی به توافق غلات باز خواهد گشت که همه تعهدات به طرف روسی انجام شود.
قرارداد غلات در 18 ژوئیه متوقف شد؛ فدراسیون روسیه مخالفت خود را با تمدید آن به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر خاطرنشان کرد که با وجود تلاش‌های سازمان ملل متحد، شرایط توافق در مورد روسیه محقق نشد، زیرا کشورهای غربی قرار نبود به وعده‌های خود عمل کنند. پوتین بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله تامین غلات برای کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی هرگز محقق نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала