دستگیری بلاگر حامی روسیه و تحلیلگر اسپوتنیک در ارمنستان

بادالیان
بادالیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
اشتراک
بلاگر حامی روسیه و تحلیلگر خبرگزاری اسپوتنیک در شهر گوریس ارمنستان بازداشت شد.
به گزارش اسپوتنیک، بلاگر حامی روسیه میکائیل بادالیان و آشوت گوارکیان که تحلیگر خبرگزاری اسپوتنیک ارمنستان می باشد روز پنجشنبه در شهر گوریس در جنوب این کشور دستگیر شدند.
پیشتر یوگنی پریماکوف رئیس آيانس همکاری های روسیه اعلام کرده بود که میکائیل بادالیان در شهر گوریس گم شده است.

در خبر اسپوتنیک ارمنستان آمده است: "میکایئل بادالیان بلاگر حامی روسیه و آشوت گوارکیان تحلیلگر رادیو اسپوتنیک ارمنستان اندکی پیش عصر امروز در هر گوریس بازداشت شدند و هم اینک در کمیته تحقیقات حضور دارند". بنا بر اطلاعات اسپوتنیک ارمنستان، در حال حاضر روندهای تحقیقاتی در جریان می باشند و فعلا اعلام نشده است که دلیل دستگیری ایشان چه چیزی می باشد. بنا بر اطلاعات دفتر ارمنستان این خبرگزاری، آشوت گوارکیان برای آماده سازی مطالب رادیویی در قالب پروژه خود "ما" در مورد زندگی در مناطق مرزی به شهر سونیک سفر کرده بود.

کرملین مسکو و موزه دولتی تاریخ روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2023
ابراز نگرانی کرملین در خصوص رزمایش مشترک آتی ارمنستان و آمریکا
از سوی دیگر ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که بازداشت میکائیل بادالیان بلاگر حامی روسیه در شهر گوریس ارمنستان اقدام تحریک آمیز جدیدی در آستانه برگزاری همایش رسانه ای روسیه و ارمنستان در ایروان می باشد.
زاخارووا تاکید کرد: "این گزینه را رد نمی کنم که این یک اقدام تحریک آمیز دیگر در رابطه با برگزاری همایش رسانه ای روسیه و ارمنستان در ایروان می باشد. اقدام تحریک آمیز آنهایی که می خوابند و می بینند که چطور روابط دو کشور را تخریب نمایند. و برای این امر از جانب غرب پولهای زیادی سرمایه گذاری شده است".
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: "واضح است که قدرتهایی که این هدف را پیگیری می کنند، در مدت اخیر فعال شده اند. من این را نمی پذیرم که دولتی که تحت شعار "آزادی کلام – حق مسلم هر کسی میباشد" به قدرت رسیده است، دست به فشار بر روزنامه نگاران و جلوگیری از انتشار اخبار بزند".
وی به اظهارات نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مورد اینکه "در ارمنستان به شکلی جدی حق بیان نظرات محفوظ می باشد" اشاره نمود.
به گفته پریماکوف، بادالیان پیشتر نیز در ارمنستان بازداشت شده بود و بسیاری اتهامات طرح شده علیه وی را سیاسی تفسیر کرده بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала