Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

درخواست ناتو از ارمنستان برای پیوستن به این ائتلاف + کاریکاتور

ارمنستان
ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2023
اشتراک
رئیس سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی "کمیته اروپایی برای گسترش ناتو" گفت که ارمنستان باید به ناتو بپیوندد.
به گزارش اسپوتنیک، "گونتر فهلینگر" در شبکه اجتماعی X خطاب به نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نوشت: "از ارمنستان می خواهم به ناتو بپیوندد".
در همین حال و در واکنش به این سخنان "واآن کوستانیا" معاون وزیر امور خارجه ارمنستان گفت:" "او فقط رئیس یک سازمان عمومی است که در نام آن کلمه "ناتو" وجود دارد. این صحبت توسط رئیس یک سازمان اجتماعی انجام شده است. در مورد مشارکت ارمنستان و ناتو، ما در قالب های مختلف با ناتو همکاری می کنیم و آماده ادامه این روند هستیم".
وی در عین حال گفت که نمی تواند بگوید که آیا پست فلینگر در حساب کاربری X (توئیتر سابق) با اظهارات اخیر نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان مبنی بر دور شدن روسیه از قفقاز جنوبی مرتبط است یا خیر. معاون وزیر خارجه ارمنستان افزود: "گفت‌وگوی باز و صمیمانه با همکاران روسی در حال انجام است که طی آن طرف ارمنی در مورد مشکلات موجود صحبت می‌کند".
همکاری بین ارمنستان و کشورهای ناتو بر اساس برنامه اقدام مشارکت فردی ارمنستان و ناتو (IPAP) که در دسامبر 2005 امضا شد، ایجاد می شود. مشارکت ارمنستان در IPAP مستلزم رایزنی های دوره ای با ناتو در مورد امنیت منطقه ای، توسعه خود استراتژی امنیتی، توسعه دکترین نظامی ارمنستان، بهبود فرآیند برنامه ریزی دفاعی و بودجه و سایر موضوعات است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала