میزان کمک های غرب به اوکراین از فوریه 2022 مشخص شد

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Министр обороны Украины Алексей Резников перед началом российско-украинских переговоров
Министр обороны Украины Алексей Резников перед началом российско-украинских переговоров - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2023
اشتراک
وزیر دفاع اوکراین گفت: از فوریه سال گذشته، اوکراین از شرکای خود کمک نظامی به مبلغ 100 میلیارد دلار دریافت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی رزنیکوف، در مصاحبه با Ukrinform گفت:" اگر امروز همه بسته‌های کمکی را محاسبه و ارزیابی کنیم. ما سلاح‌ها و تجهیزات انواع مختلف، فشنگ و گلوله‌ها را به میزان حدود 100 میلیارد دلار دریافت کرده‌ایم".
به گفته وزیر دفاع اوکراین، کی یف تنها از ایالات متحده بیش از 50 میلیارد دلار دریافت کرده است، که این مبلغ "در حال حاضر به حدود 60 میلیارد رسیده است." وی خاطرنشان کرد که خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی همچنین "وجوهی را از بودجه دولتی خرج می کند"، با این حال، بیشتر بودجه دولتی صرف کمک های پولی ارتش اوکراین و پرداخت غرامت می شود.
رزنیکوف توضیح داد: "بنابراین، اگر کارایی استفاده از بودجه را محاسبه کنیم، هزینه های زیادی به ارتش از بودجه اختصاص نداده این چرا که این کار را با بودجه های دیگر و وجوه کشورهای دیگر انجام دادیم."
وزیر دفاع اوکراین همچنین در خصوص عدم برگزاری مناقصه و رقابت در زمان انعقاد قراردادهای تدارکاتی اظهار نظر کرد. وی یادآور شد که طبق قانون، در زمان حکومت نظامی، تحت یک رویه کوتاه شده، قراردادهایی "با همه و برای هر چیزی که نیاز بود" توسط نیروهای مسلح اوکراین منعقد شد. به گفته وی، سهم مطالبات مشکل دار از کل حجم خریدها تنها 2.7 درصد است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала