رسانه: بزرگترین تولیدکنندگان اسلحه در حال انتقال امکانات خود به ژاپن هستند

© AP Photo / Eugene Hoshikoتصمیم "بی سابقه" ژاپن علیه آمریکا
تصمیم بی سابقه ژاپن علیه آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2023
اشتراک
در حالی که توکیو برای افزایش احتمالی بودجه دفاعی آماده می شود، بزرگترین تولیدکنندگان تسلیحات جهان، از جمله شرکت های آمریکایی و اروپایی، تاسیسات عملیاتی و تولیدی خود را به ژاپن منتقل می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، در اوایل ماه اوت، خبرگزاری کیودو به نقل از منابع آگاه گزارش داد که وزارت دفاع ژاپن ممکن است درخواست بودجه دفاعی بی سابقه 7 تریلیون ین (48.92 میلیارد دلار) برای سال مالی 2024 کند.
نشریه نیکی آسیا در همین زمینه گفت:" در حالی که توکیو در حال آماده شدن برای افزایش شدید هزینه های دفاعی در مواجهه با وخامت اوضاع امنیتی در شرق آسیا است، پیمانکاران بزرگ دفاعی در سراسر جهان تجهیزات خود را به ژاپن منتقل می کنند".
خاطرنشان می شود که از جمله آنها می توان به شرکت انگلیسی BAE Systems اشاره کرد که تا پایان سال جاری مرکز نظارت بر عملیات خود در آسیا را از مالزی به ژاپن منتقل می کند و شرکت آمریکایی لاکهید مارتین که قبلاً مقر آسیایی خود را از سنگاپور به ژاپن منتقل کرده است. علاوه بر این، شرکت فرانسوی Thales با میتسوبیشی ژاپنی در توسعه و تولید مین یاب ها همکاری کرده است. و پیمانکار هوافضا و دفاع ایالات متحده L3Harris Technologies سال گذشته یک شرکت تابعه در ژاپن افتتاح کرد تا نیازهای تولیدی از جمله هواپیماهای بدون سرنشین را برآورده کند.
به گفته این نشریه، چنین هجوم شرکت های دفاعی از کشورهای دیگر می تواند به طور جدی به تولیدکنندگان داخلی ضربه بزند که در حال حاضر "به سختی در حال ورشکستگی" هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала