اعلام معیارهای انتخاب اعضای جدید بریکس

© CC0 / Unsplashاعضای جدید بریکس
اعضای جدید بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2023
اشتراک
وزیر خارجه آفریقای جنوبی: در زمان انتخاب اعضای جدید بریکس پایبندی به حقوق بین المللی مورد نظر قرار می گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، نالدی پاندور وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در مصاحبه با روزنامه TimesLive به برخی از معیارهای انتخاب اعضای جدید بریکس اشاره کرد.
نشست بریکس در شهر ژوهانسبورگ در تاریخ 24-22 آگوست تحت ریاست آفریقای جنوبی برگزار شد. در جریان این نشست سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی از کشورهای آرژانتین، مصر، ایران، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای پیوستن به این پیمان دعوت بعمل آورد. وی تاکید کرد که عضویت کامل این کشورها از تاریخ 1 ژانویه 2024 آغاز خواهد شد.

در خبر این نشریه آمده است: "پاندور اعلام کرد که معیارهایی که در انتخاب اعضای جدید بکار گرفته شدند، دربرگیرنده پایبندی به ایده های در حال رشد، به رسمیت شناختن سازمان ملل متحد بعنوان "انستیتوی پیشروی جهانی"، اعتقاد به صلح و پایبندی به حقوق بین الملل می باشند". این مقام آفریقایی افزود که این پیمان بر کشورهای متمرکز بود که "به صورت رسمی" نسبت به عضویت در بریکس ابراز علاقه کرده بودند.

سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2023
روسیه: کشورهای دیگر در پروژه های بریکس دخالت نکنند
به گفته مسئول سیاست خارجی آفریقای جنوبی، اعضای بریکس اندازه پیشنهادی این پیمان را به بحث نگذاشتند. خود پاندور "گسترش محدود" را ترجیح می دهد.

وی تصریح کرد: "ایشان (رهبران کشورهای عضو بریکس) تصمیم گرفتند تا رویگرد مرحله ای را مورد استفاده قرار داده و شش کشور را بعنوان عضو تایید نمایند و 17 کشور باقیمانده را بعنوان کشورهای شریک بریکس اعلام نمایند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала