انفجار در فرودگاه خارطوم

© AFP 2023Черный дым, поднимающийся над международным аэропортом Хартума на фоне продолжающихся боев в Судане
Черный дым, поднимающийся над международным аэропортом Хартума на фоне продолжающихся боев в Судане - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2023
اشتراک
منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در فرودگاه خارطوم خبر می دهند.
منابع محلی به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده اند که روز شنبه در محدوده فرودگاه خارطوم – پایتخت سودان – انفجاری رخ داده که گمان می رود در انبار سوخت هواپیماها بوده است.

این منابع اعلام کردند: "صدای انفجارهای شدید از محدوده فرودگاه بین المللی خارطوم به گوش رسید. تصور می شود که انفجار در انبار سوخت هواپیماها در فرودگاه رخ داده است".

منابع اسپوتنیک همچنین گزارش می دهند که روز شنبه طرفین درگیر در سودان – ارتش و نیروهای عکس العمل فوری (تشکل نظامی) – دست به حملاتی به مواضع یکدیگر در استان خارطوم زده اند. این در حالیست که روز شنبه همچنین گزارشاتی در خصوص بروز انفجار در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در خارطوم نیز ارسال شده بود.
کشته شدن ۴۳۶ غیرنظامی از زمان آغاز درگیری ها در سودان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2023
کشته شدن ۴۳۶ غیرنظامی از زمان آغاز درگیری ها در سودان
از 15 آپریل در سودان درگیری بین نیروهای عکس العمل فوری تحت فرماندهی دالگو و ارتش این کشور در جریان می باشد. طرفین با راه اندازی جنگ رسانه ای سنگینی، اظهار نظرات ضد و نقیضی را در مورد موفقیت های خود در عملیات های نظامی و تحت کنترل گرفتن مراکز حساس صورت می دهند. در اواخر ماه ژوئیه طرفین درگیری مذاکرات خود را که از ماه می در جده عربستان در جریان بود را متوقف کردند. بنا بر اطلاعات سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل متحد، بیش از 3.4 میلیون نفر مجبور به ترک خانه های خود در این کشور شده اند و بیش از یک میلیون نفر از ابتدای این درگیری ها سودان را ترک کرده اند. کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرده است که درگیری های ادامه دار طی چند ماه اخیر می توانند موجب شیوع بیماری و فروپاشی کامل سیستم درمانی در این کشور شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала