تاکید رئیسی بر اراده برای همکاری با بریکس پیش از عزیمت به آفریقای جنوبی + ویدئو

© AP Photo / Omar SanadikiПрезидент Ирана Эбрагим Раиси прибывает в Международный аэропорт Дамаска, Сирия
Президент Ирана Эбрагим Раиси прибывает в Международный аэропорт Дамаска, Сирия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2023
اشتراک
ابراهیم رئیسی با تاکید بر ارتباط ایران با تمامی کشورهای مستقل جهان، بریکس را یکی از قدرت های نوظهور جهان نامید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب و پیش از عزیمت به سمت آفریقای جنوبی برای شرکت در اجلاس بریکس، از اراده تهران برای همکاری با این سازمان صحبت کرد.

رئیس جمهور ایران در خصوص سفر خود اظهار کرد: " این سفر به دعوت رسمی رییس جمهور آفریقای جنوبی که ریاست دوره‌ای بریکس را عهده دار است و به منظور شرکت در اجلاس سران بریکس انجام‌ می شود".

رئیسی با اشاره به قرار داشتن ارتباط با تمامی کشورهای مستقل در دستورکار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، در خصوص سازمان بریکس خاطر نشان کرد: " بریکس توانسته کشورهای مستقل را با هدف مشترک همکاری های اقتصادی و مقابله با یکجانبه گرایی دور هم جمع کند".

وی در خصوص اهداف خود از این سفر تصریح کرد: " هدف اول این سفر شرکت در اجلاس سران و اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران است. هدف دیگر این سفر انجام دیدارهای دوجانبه با سران عضو بریکس و کشورهای شرکت کننده در این اجلاس است که تمامی این نشست ها در جهت توسعه روابط بین ایران و دیگر کشورها صورت خواهد گرفت".

 بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
پیوستن ایران به بریکس چه پیامدهایی دارد
رئیس جمهور ایران با اشاره به ظرفیت هایی که در نتیجه دیدار ها در نشست بریکس می تواند ایجاد گردد، ابراز امیدواری کرد که این سفر " گامی برای تحقق سیاست‌های ایران" باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: " بریکس می تواند به عنوان یک مجموعه توسعه پیدا کند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала