توضیحات زلنسکی در خصوص تعداد جنگنده های F-16 انتقالی از هلند

© AFP 2023 / Getty Images/Christian Petersenاولین حضور علنی جنگنده‌های امارات در کنار جنگنده‌های اسرائیل در مانور نظامی
اولین حضور علنی جنگنده‌های امارات در کنار جنگنده‌های اسرائیل در مانور نظامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
اشتراک
زلنسکی: هلند 42 جنگنده F-16 را به اوکراین منتقل خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بعد از دیدار خود با مارک روته نخست وزیر هلند در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که این کشور 42 جنگنده F-16 آمریکایی را به کی یف خواهد داد.
به گفته زلنسکی، وی وارد هلند شده است تا با روته در مورد انتقال این جنگنده های آمریکایی به ارتش اوکراین مذاکره نماید.

زلنسکی نوست: "امروز یک قدم دیگر را برای تقویت دفاع هوایی اوکراین صورت می دهیم. ما با مارک روته در مورد تعداد جنگنده های F-16 که بعد از آموزش خلبانان و مهندسان ما در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت، به توافق رسیدیم. 42 هواپیما. و این البته تازه آغاز کار است".

پیشتر یک مقام بلند پایه در دولت ایالات متحده آمریکا به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بود که واشنگتن تصمیم گرفته تا درخواست انتقال جنگنده های آمریکایی نسل چهارم F-16 از دانمارک و هلند به اوکراین را اجابت نماید. کاخ سفید تایید کرد که اوکراین این جنگنده های آمریکایی را بعد از پایان آماده سازی خلبانان خود، از کشورهای ثالث دریافت خواهد کرد. یوری ایگنات مشاور فرماندهی نیروی هوایی اوکراین پیشتر اعلام کرده بود که برای اوکراین روشن شده است که نمی تواند در در فصل پاییز با زمستان این جنگنده های آمریکایی را دریافت نماید.
Истребитель F-16 ВВС Дании во время взлета с военного аэродрома - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
رسانه: آمریکا با انتقال جنگنده‌های F-16 از کشورهای ثالث به کی یف موافقت کرد
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرده است که ایالات متحده و پیروان آن در ناتو خطر ایجاد برخورد مستقیم با فدراسیون روسیه را ایجاد می کنند و این می تواند زمینه گذار تبعات فاجعه باری شود. به گفته وی، واقعیت پیدایش جنگنده های F-16، که قابلیت حمل سلاح هسته ای را دارند، در کی یف، توسط روسیه بعنوان یک تهدید از جانب غرب در حوزه هسته ای ارزیابی خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала