پیشنهاد بازنگری در قانون اجازه سوزاندن قرآن توسط مقامات سوئدی

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Набережная в Старом городе Стокгольма
Набережная в Старом городе Стокгольма - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
اشتراک
مقامات سوئدی پیشنهاد کردند تا در قانون اجازه سوزاندن قرآن بازنگری شود.
به گزارش اسپوتنیک، ابا بوش وزیر انرژی، تجارت و صنعت، یوهان پرسون رهبر حزب لیبرال و اولف کریسترسون، نخست وزیر در مقاله ای در روزنامه سوئدی افتون بلادت نوشتند که مقامات سوئدی بررسی قانون نظم عمومی را آغاز خواهند کرد که اجازه اقدامات قرآن سوزی را می دهد.
در این مقاله آمده است: ما از تحقیقات می‌خواهیم، ​​در میان چیزهای دیگر، امکاناتی را که قانون اساسی برای ارزیابی امنیت سوئد در نظر گرفتن موارد تجمعات عمومی ارائه می‌کند، تجزیه و تحلیل کند.
این سیاستمداران تاکید کردند که پس از اقدامات سوزاندن قرآن، بحث هایی آغاز شد که شرکت کنندگان در آن پیشنهادات مختلفی برای حل این مشکل ارائه کردند.
این مقامات خاطر نشان کردند: طبق قانون اساسی ، قانون مجاز است آزادی بیان و تظاهرات را برای امنیت سوئد محدود کند، اما امروز حاکمیت از این قانون استفاده نمی کند.
به گزارش روزنامه افتون بلادت، یک گروه پارلمانی با نمایندگان همه احزاب ریکسداگ در حل موضوع تغییر قانون مشارکت خواهند داشت. در عین حال، سیاستمداران معتقدند که نیازی به تغییر قانون اساسی نیست.
سفیر ایالات متحده از زمان پذیرش فنلاند و سوئد در ناتو خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2023
اقدام "قرآن سوزی" چالش استراتژیک برای عضویت سوئد در ناتو
رسانه آمریکایی در ماه جولای به نقل از وزیر دادگستری این کشور، گونار استرومر، از تمایل مقامات سوئدی برای بررسی تغییر قانون در پس‌زمینه اقدامات با سوزاندن قرآن خبر داد.
روز پنجشنبه، رادیو Sveriges اشاره کرد که اکثریت اعضای پارلمان سوئد با تغییراتی در قانون که می تواند از حوادث قرآن سوزی جلوگیری کند، مخالف هستند.
در اواخر ماه ژوئن در استکهلم، در جشن عید قربان، هتک حرمت و سوزاندن قرآن صورت گرفت. سازمان دهی آن توسط سالوان مومیکا، اهل عراق انجام شد. سپس چندین اقدام دیگر از این قبیل انجام شد که در دانمارک نیز قرآن را به آتش کشیدند. این امر موجی از خشم در جهان اسلام را برانگیخت. سازمان همکاری اسلامی و بسیاری از اعضای آن چنین اقداماتی را به شدت محکوم کردند.
کشف صفحاتی از قدیمی ترین قرآن در بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2023
یک مقام چچنی سوزاندن قرآن در دانمارک را اقدامی هیولا منشانه نامید
در این زمینه، سرویس امنیت دولتی سوئد اعتراف کرد که این کشور به یک هدف اولویت‌دار برای اسلام‌گرایان تبدیل شده است و سطح تهدید تروریستی باید به چهار نفر از پنج افزایش یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала