قصد یونان برای تولید مهمات برای اوکراین

© AFP 2023 / John MacougallГрееский флаг на здании Посольства Греции в Берлине
Грееский флаг на здании Посольства Греции в Берлине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2023
اشتراک
رسانه: یونان بدنبال شریک برای تولید مهمات برای اوکراین می باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه یونانی "کاتمرینی"، شرکت "سیستم های دفاعی یونان" (Hellenic Defense Systems, EAS) بدنبال شرکایی در بین تولید کنندگان بین المللی مهمات با هدف مشارکت در برنامه اروپایی تولید خمپاره های کالیبر 155 میلیمتری برای حمایت از اوکراین و تکمیل ذخایر ملیکشورهای اتحادیه اروپا می باشد و همچنین قرارداد های جدید فراوانی را در بازارهای بین المللی تسلیحات به امضا رسانده است.

این روزنامه می نویسد: "منابعی در EASبه روزنامه ما خبر می دهند که مذاکرات با طرفین علاقمند در شرایط مطلقا سری در حال برگزاری می باشد و در مرحله کاملا "به ثمر رسیده ای" قرار دارند، و در آینده نزدیک انتظار پیشرفت شرایط وجود دارد، زیرا تاریخ ثبت قراردادها در 30 سپتامبر به پایان خواهد رسید. اتن این ابتکار روپایی را بعنوان امکانی برای بازسازی ریشه ای EAS که بعد از دوره ای طولانی بار دیگر در مسیر توسعه قرار گرفته، ارزیابی می نماید".

بنا بر داده های این روزنامه، در تاریخ 10 می در بروکسل جلسه بسته ای با حضور نمایندگان شرکت های عمده دفاعی در اتحادیه اروپا برگزار شده که در آن ژوزف بورل رئیس دستگاه سیاست خارجی این اتحادیه آژیر خطر در مورد ذخایر مهماتی کشورهای عضو را در سایه درگیری در اوکراین، به صدا در آورده است.
به گفته منابع آگاه، بورل از شرکت کنندگان خواسته تا ابتکار تولید یک میلیون خمپاره برای اوکراین تا فصل بهار سال آینده و لزوم ایجاد ذخایر اروپایی خمپاره کالیبر بزرگ را به اطلاع دولت های خود برسانند. منابع این روزنامه اعلام کرده اند: "هزینه این مهمات که می بایست تولید شوند تا بار دیگر انبارهای اروپایی را پر کنند، می تواند به 70 میلیارد یورو در طی ده سال گردد".

در این مقاله گفته شده است: "تقاضا برای "خمپاره های توپخانه ای در اوکراین تمامی رکورد ها را پشت سر گذاشته اند، مقامات اتحادیه اروپا محاسبه کرده بودند که نیروهای نیروهای اوکراینی حدود 20 هزار خمپاره را در روز مصرف می کنند، یعنی آن قدری که در EASدر طول سال تولید می کند. روندهای سرسام آور مصرف مهمات، ذخایر مهمات دولتهای عضو را خشک کرده و درخواست بی سابقه ای را برای مهمات کالیبر بزرگ ایجاد کرده است".

در این بین، بنا بر داده های این روزنامه، در شرایط کنونی EAS این امکان را ندارد که تمام مراحل تولید را با نیروهای خود صورت دهد.
این روزنامه با اشاره به اینکه بیشترین تولید کنندگان اروپایی با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم می کنند، خاطرنشان کرد: "برای راه اندازی خط تولید جدید در کارخانه در لاوریو نیاز به زمان و پولی می باشد که وجود ندارند".
این روزنامه با تاکید بر اینکه تا آغاز درگیری در اوکراین، "بسیاری از کشورهای ناتو به نشانه های هدف این ائتلاف در مورد ذخایر مهمات دست نیافته اند"، می نویسد: "خود آرام نگاه داشتن در سالهای اخیر و کاهش سفارش های ملی باعث این شده اند که خطوط تولید یا کاهش یافته یا از بین رفته اند".
مقام روسی: تحویل اس300 به ایران تامین کننده امنیت تاسیسات اتمی صلح آمیز خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2022
کریمه تصمیم یونان بر تحویل سامانه اس 300 به اوکراین را خطرناک نامید
بر مبنای اطلاعات این روزنامه، EAS امکان فنی برای بر عهده گرفتن بخش آخر زنجیره تولیدی که شامل بارگذاری، مونتاژ و بسته بندی مهمات می باشد، را در اختیار دارد. به همین دلیل جستجو برای شرکا جهت اجرای مرحله اول که از جمله در برگیرنده تولید بدنه، ماده منفجره و سایر مواد لازم دیگر برای خمپاره می باشند، در جریان می باشد.
نماینده EASبه این روزنامه اعلام کرد: "درخواست برای خمپاره های توپخانه ای بسیار بالا می باشد. اگر ما بتوانیم همکاری با یکی- دو شرکت را برقرار کرده و مکل تولیدی را حل کنیم، ما در لاوریو تولید خواهیم کرد و در تمامی دنیا به فروش خواهیم رساند".
در اواخر ماه آپریل تیری برتون کمیسر بازار داخلی اروپا به آتن سفر کرده بود و مسائل مربوط به حمایت از صنایع دفاعی و افزایش تولید تجهزات دفاعی و مهمات را مورد بحث قرار داده بود.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی رسمی را به کشورهای عضو ناتو ارسال و خواهان توقف ارسال تسلیحات به اوکراین شده بود. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در همین راستا تصریح کرده بود که هر محموله ای که حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین باشد، بلافاصله به هدف قانونی نیروهای مسلح روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه نیز در موضع گیری دیگری تاکید کرده بود که کشورهای عضو ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین، "بازی با آتش" به راه انداخته اند. دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای کاخ کرملین نیز به نوبه خود خاطرنشان کرده بود که تزریق اسلحه به اوکراین از جانب غرب به موفقیت مذاکرات اوکراین و روسیه کمکی نخواهد کرد و تنها تاثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала