مکزیک قصد پیوستن به بریکس را ندارد

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر بریکس
بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2023
اشتراک
رئیس جمهور مکزیک اعلام کرد که کشورش به دلایل اقتصادی و ژئوپلتیکی قصد ندارد به عضویت سازمان بریکس در بیاید.
به گزارش اسپوتنیک، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک روز سه شنبه اعلام کرد که مقامات کشور تصمیمی برای عضویت در سازمان بریکس ندارند، هرچند که از مشارکت دیگر کشورها در این سازمان استقبال می کند.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی در کاخ ملی اظهار کرد: "ما قصد نداریم در این پیمان و اتحادیه مشارکت داشته باشیم. ما، البته که، از مشارکت دیگر کشورها استقبال می کنیم، اما به دلایل همجواری، اقتصادی و ژئوپلتیکی تصمیم داریم که اتحادیه آمریکای شمالی و سراسر آمریکا را بیشتر تقویت کنیم".

این اظهارات رئیس جمهور مکزیک در آستانه برگزاری نشست سران بریکس در تاریخ 24-22 آگوست در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی صورت می گیرند. بریکس از پنج کشور روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی و برزیل تشکیل شده است. این در حالیست که اندکی پیش نالدی پاندور وزیر خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرده بود که 34 کشور از مجموع 67 کشوری که برای شرکت در این اجلاس دعوت شده بودند، حضور خود در آن را تایید کرده اند. میهمانان این نشست همکاری های بریکس با کشورهای آفریقایی را مورد بحث قرار داده و در گفتگوهای "بریکس +" مشارکت خواهند داشت.
حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2023
گزارش و تحلیل
امیرعبداللهیان: رئیس جمهور برای نشست بریکس به آفریقای جنوبی سفر می کند
شایان ذکر است که بریکس در سال 2022 اعلام کرد که کشورهای عضو خود را گسترش خواهد داد تا این سازمان را فراگیرتر نماید. تا کنون حداقل بیست کشور و از جمله ایران، ترکیه، مصر، تونس، ونزوئلا، آرژانتین، عربستان سعودی و مصر برای عضویت در این پیمان اقتصادی ابراز علاقه کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала