کارشناس: آمریکا می تواند به سرعت از شر زلنسکی خلاص شود

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2023
اشتراک
تحلیلگر هلندی و کارشناس ژئوپلیتیک معتقد است، ایالات متحده می تواند به سرعت از شر ولودیمیر زلنسکی خلاص شود، همانطور که قبلاً در کشورهای دیگر انجام داده است.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته "یاست نیمولر" اگر به نحوه خلاص شدن از شر رهبرانی که برای مثال در ویتنام در ماه های آخر جنگ ویتنام از دست داده اند، نگاه کنید، آنگاه می توانید ببینید آنها بی رحمانه عمل می کنند و خیلی سریع رهبران جایگزین را پیدا می کنند. این موضوع ممکن است در اوکراین نیز اتفاق بیفتد. زلنسکی آنچه را که به او گفته می شود انجام می دهد، اما در مقطعی واشنگتن او را جایگزین خواهد کرد.
به گفته این کارشناس، مذاکرات برای حل مناقشه باید مستقیماً بین روسیه و ایالات متحده انجام شود، در حالی که اوکراین نمی تواند در این امر شرکت کند. نیمولر توضیح داد که این، به دلیل از دست دادن اعتماد مسکو به اروپا پس از اظهارات آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان، مبنی بر امضای قراردادهای مینسک به منظور خرید زمان برای کی یف برای ایجاد قدرت نظامی است.
او معتقد است که اکنون روسیه تنها با ایالات متحده بر سر میز مذاکره خواهد نشست و این امر می تواند نسبتاً سریع در پس زمینه زیان های سنگین از کی یف رخ دهد.
این کارشناس افزود: "وضعیت نظامی به بن بست رسیده است و اوکراین خسته شده است."
پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، ولادیمیر زلنسکی را دست نشانده غرب خوانده و گفته بود که مذاکرات برای حل بحران کنونی انجام خواهد شد، اما نه با او، بلکه با اربابانش.
همین نظر در مورد زلنسکی در اروپا نیز وجود دارد. ویتو پتروچلی، رئیس سابق کمیته روابط خارجی مجلس سنای ایتالیا و رئیس فعلی مؤسسه ایتالیا-بریکس، گفت که زلنسکی پس از نشست سران ناتو در ویلنیوس، خود را یک دست نشانده غرب نشان داد. اظهارات مشابهی از سوی سیاستمدار فرانسوی، رهبر حزب اتحادیه جمهوری خواه خلق، فرانسوا آسلینو، بیان شد و خاطرنشان کرد که زلنسکی دست نشانده ایالات متحده است که زندگی 90 درصد جهان را مسموم می کند.
علاوه بر این، در خود ارتش اوکراین به طرز نامطلوبی درباره ولادیمیر زلنسکی صحبت می کنند. سربازان اسیر شده او را "عروسک خیمه شب بازی" و "میمون" نامیدند و در مورد اینکه چگونه فرماندهی آنها را در مواضع رها کرد و حتی هرگز در خط مقدم ظاهر نشد صحبت کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала