"زنگ خطر"؛ نگرانی غرب از اقدام پوتین در منطقه ای کلیدی

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر فراخوان در امریکا به همکاری با روسیه برای "محاصره" چین در قطب شمال
فراخوان در امریکا به همکاری با روسیه برای محاصره چین در قطب شمال  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2023
اشتراک
رسانه آمریکایی در مقاله این نوشت، روسیه می تواند از آسیب پذیری ناتو در قطب شمال برای به دست آوردن کنترل بیشتر بر این منطقه استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، "الکساندر گری" ستون نویس در مقاله ای برای فارین پالیسی می نویسد: "در جناح شمالی ناتو، به‌ویژه در قطب شمال و مناطق مجاور، همچنان نگرانی در مورد عدم پایبندی قابل توجه تعدادی از اعضای کلیدی ناتو به تعهدات خود وجود دارد".
این روزنامه نگار استدلال می کند که ناتو باید اعضای خود در شمال را مجبور کند که دسترسی روسیه و چین به قطب شمال را محدود کنند، زیرا آنها نفوذ بیشتری در منطقه به دست آورده اند و می توانند از آن علیه جناح محافظت نشده ائتلاف استفاده کنند، زیرا حضور نظامی ناتو در آنجا حداقلی است.
گری در پایان گفت: "ایالات متحده و متحدانش در ناتو موظفند اقدامات پیشگیرانه برای از بین بردن این مشکل را قبل از اینکه روسیه ولادیمیر پوتین از آن سوء استفاده کند، اتخاذ کنند.
پیش از این روزنامه فایننشال تایمز از ترس کشورهای غربی از افزایش نفوذ روسیه در قطب شمال و دسترسی آزاد به منابع طبیعی غنی این منطقه خبر داده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала