دستیابی ایران به مشتقات آب سنگین

© Photo / Wikipedia / Nanking2012 راکتور آب سنگین اراک در ایران
راکتور آب سنگین اراک در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2023
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که ان کشور به مشتقات آب سنگین دست پیدا کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز سه شنبه با اشاره به در اختیار بودن فناوری مشتقات آب سنگین در اختیار چند کشور جهان، اعلام کرد که ایران نیز به جرگه این کشور ها پیوسته است.

وی تاکید کرد: "مشتقات آب سنگین بروزترین دستاوردی است که کشورهای پیشرفته در تراز آن قرار دادند که تعداد آن‌ها محدود است".

وی همچنین در خصوص دستاوردهای جدید این سازمان در حوزه تولید داروهای دوتره تصریح کرد: " ما ترکیبی از لیزر و فناوری زیستی را با کاری که روی مشتقات آب سنگین برای داروهای دوتره داریم دنبال می‌کنیم یکی از روزترین جهت گیری‌ها و اقداماتی است که در بخش آزمایشگاهی آغاز شده است و امید ایجاد کرده است که ما این را به صورت گسترده گسترش بدهیم".

اسلامی در پایان از توانمندی تهران برای صادرات این محصول به کشورهای علاقمند اظهار کرد: " ما اکنون می‌توانیم این موضوع را گسترش دهیم و به کشورهایی که متقاضی آن هستند صادر کنیم.".

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: روند مذاکرات با آژانس در حال پیشرفت است
شایان ذکر است که ایران به دفعات اعلام کرده که بر خلاف ادعاهای کشورهای غربی از نیات نظامی ایران در دستیابی به توانمندی هسته ای، ساخت اینگونه تسلیحات را بر خلاف اعتقادات و موازین دین اسلام دانسته و در کنار حرکت کشور به سمت تامین انرژی مورد نیاز در کشور، در مسیر تولید محصولات و داروهایی کمیابی که بواسطه تحریم های ظالمانه غرب علیه این کشور از دسترس ایرانیان خارج شده است، می باشد. سازمان انرژی اتمی ایران در گذشته نیز در مقاطع مختلف از پیشرفتهای حاصل شده توسط این سازمان در تولید این نوع داروها و تجهیزات توضیحاتی را صورت داده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала